Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeamet puurib asfaldijuurteni

    KarikatuurFoto: Äripäev

    Maanteeamet teeb õigesti, et ei alusta ristisõda tee-ehitajate vastu, vaid alustab teedeehituse kordasaamist endast ja teetööde tellimisest.

    Polegi tähtis, kas Eestis on maanteeauke rohkem või vähem kui kvadriljon. Oluline on tõdemus, et meie maanteede kvaliteet ei ole see, mis ta võiks olla. Nüüd on maanteeaugud kõige kõvemini raputanud maanteeametit, kes on otsustanud lõpetada suhtumise, et mis tee alla pannakse, see tee alla jääb.Äripäeva arvates teeb maanteeamet õigesti, et ei alusta ristisõda tee-ehitajate vastu, vaid soovib tulevikku vaatavalt korda saada kogu teedeehituse. Alustades just endast ja teetööde tellimisest, et edaspidi möödalaskmisi vältida.Uuritakse süvitsi. Viimatine “Pealtnägija” telesaade tõi välja, et kui (garantii)remonditööd hiljuti euroraha laineharjal valminud Mäo möödasõidul ei tahtnud kuidagi lõppeda, otsustas maanteeamet kehva tee põhjusi sõna otseses mõttes süvitsi uurida. Lisaks Mäole puuriti tee läbi ja võeti proove veel kümnes kohas. Uuritud ja puuritud teede olukord osutus ehmatavaks ja üllatavalt kehvaks.Veel garantii all olevate lõikudega on ametil lihtsam hakkama saada. Kui vead silmaga näha ja rattaga tunda, on nende parandamisele raske vastu vaielda ka ehitajatel. Ehitajal tuleb need korda teha.Küllap sooviksid aga paljud maksumaksjatest autojuhid sisimas, et selgete möödalaskmiste korral pöörduks amet ka näiteks kohtusse, sest keegi peab ju vastutama ja karistust kandma. Teoreetiliselt on see võimalik, aga praktikas raiskaks maanteeamet kohtukäikudele enamasti lihtsalt aega, energiat ja veel rohkem maksumaksja raha, eriti vanemate teelõikude puhul.Maanteeamet mõistagi ei välista kohtusse pöördumist, ent on võtnud peadirektor Aivo Adamsoni kinnitust mööda suuna pigem selle poole, et kõik asjad oma kodus korda teha. See mõjub ka ameti mainele paremini kui kohtuvaidlused, rääkimata paremate suhete hoidmisest teedeehitajatega, kellega edaspidigi põhjust koostööd teha.Maanteeameti eesmärk on, et teedeehitus oleks edaspidi kvaliteetsem ning valmivaid objekte ei tuleks hakata teisest otsast parandama, samal ajal kui esimeses otsas linti lõigatakse. Nii on piltlikult öeldes juhtunud tollesama Mäo möödasõiduga, mille garantiiremont on kestnud juba aastaid.Alustada tuleb endast. Muudatusi kavandades antakse endale aru, et alustada tuleb algusest ehk hankeprotsessist ja hankereeglite ülevaatamisest. Tuleb tugevdada järelevalvet, mis on samuti maanteeameti korraldada.Äripäevgi on korduvalt avaldanud seisukohta, et ainult või lõviosas odavaimast hinnast lähtudes võib eeskätt just ehtituses riigihangete kvaliteet selgelt kannatada. Hea, et maanteeamet on otsustanud sellelt teelt kindlalt kõrvale astuda ning seada esikohale kvaliteedi. Mingu või ehitamine kallimaks, aga see-eest on tee ka kauem korras. See paneb ka ehitajad oma kalkulatsioone ja suhtumist ümber hindama, sest kaotama ei taha hangetele keegi minna.Pikka viha ei pea. Maanteeameti ettepoole, juba järgmistele teedele suunatud pragmaatiline pilk on usutavasti meeltmööda ka tee-ehitajatele: pikka viha me ei pea ja vanu asju ümber ehitama ei hakka, aga edaspidi tehke tööd korralikult ning ärge tulge enam projektimuudatuste ettepanekutega tee kvaliteeti murendama.“See, et meie selgroog enam ei paindu, see on fakt,” saatis Aivo Adamson sümpaatselt selgesõnalise sõnumi kõigile ehitajatele. Jutul lõpp. 
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.