Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti gaasitarbija ei pea kinni maksma Leedu huve

    Andreas LaaneFoto: Alexela

    Leedu terminali töössetulek ei ole muutnud gaasi hinda Baltikumis tegelikult sendi võrragi, kirjutab Alexela Groupi juhatuse esimees Andreas Laane.

    Leedu valitsuse laienev lobitöö Eesti LNG-terminalide projektide vastu tuleneb tõsiasjast, et Leedu maksumaksjate rahaga on ehitatud kallis ujuvterminal Klaipedasse ning nüüd üritatakse ebaefektiivse LNG-terminali kulusid kõrge gaasihinna kaudu eestlaste ja lätlaste vahel ära jagada eesmärgiga vähendada Leedu tarbijate koormust.
    Leedu gaas, mida Eestisse on eksporditud, on seesama Gazpromi gaas, mida on siin kogu aeg müüdud. Positiivne on vaid see, et erinevalt mõne aasta tagusest perioodist on nüüd Baltikumi sees võimalik gaasiga kaubelda. Kuna Leetu müüdav Gazpromi gaasihind on madalam kui otse Eestisse müüdav gaasi hind, siis oleme tänu toimivale turule suutnud osta oma klientidele odavamat Leedu Gazpromi gaasi.
    Kui Gazprom keerab kinni oma gaasikraanid kõikjal Baltikumis, siis ühest Leedus asuvast ujuvterminalist Eestile gaasi lihtsalt ei jätku. Selle LNG-koguse, mis on Leedu terminalis, tarbiksid Leedu enda tarbijad ära vähem kui ühe kuuga. On küll olemas Läti Inčukalnsi gaasihoidla, kuid ka sealne gaas ei pruugi esmajoones Eestini jõuda.
    Eesti oma LNG-terminal annab meile vajaliku kindluse gaasi olemasolus
    Vaatamata sellele, et LNG on alati mõnevõrra kallim kui torugaas, võtab oma terminali olemasolu Gazpromilt võimaluse siinsed gaasikraanid kinni keerata või küsida gaasi eest senist põhjendamatult kõrget hinda.
    Eestisse tuleb LNG-terminal, kui selle tulekut tahab ja kaitseb meie riik. Tegevused selles suunas seisneks selles, et juhul kui Soomes või Baltikumis soovib mõni ettevõte LNG-terminali rajada, peab see toimuma võrdsetel konkurentsitingimustel – eeskätt tähendab see, et juhul kui Euroopa Liit otsustab LNG-terminali rajamist siin piirkonnas rahastada, peab võitma majanduslikult parim projekt. Alexela on veendunud, et Alexela Paldiski LNG-terminal on konkurentsivõimelisim projekt piirkonnas ning oleme valmis ausatel konkurentsitingimustel ka kandideerima.
    Aus konkurents võib tähendada ka, et Euroopa Liit ei rahastagi ühegi LNG-terminali ehitamist ning nii terminale võib-olla rohkem ei tulegi. Sellisel juhul on ainsaks võimalikuks võitjaks Gazprom. See aga ei saa olla kindlasti meie riiklik eesmärk.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.