Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elon Musk Eestit ei innusta

    Eesti lipp.Foto: Erik Prozes

    Eesti magab maha uue transpordiühenduse võimaluse, mille käis välja juba paar aastat tagasi Elon Musk, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.

    Kui kuulsin, et Slovakkia valitsus on jõudnud kokkuleppele tehnoloogiafirmadega, et uurida Elon Muski ideed ehitada ülikiire transpordiühendus Hyperloop, tekkis kohe mõte: miks mitte ka Eestis? Sellele järgnev mõte tuletas meelde eestlasele ja samas ka Eesti riigijuhtidele iseloomuliku joone: oleme pigem konservatiivsed ja ettevaatlikud, mitte riskijulged.
    Meile ei meeldi otsustada tormakalt. Esmalt tuleb ideega tutvuda, seda analüüsida ja aru pidada. Me peame veenduma, et valitud tee on õige. Ainult rumalad võtavad härjal sarvist kinni ning lasevad end väntsutada teadmata suunas. Tagajärg võib olla kohutav. Mõistan.
    Pettekujutelm
    Esmapilgul tekib mõte, et Hyperloop sobiks ideaalselt Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva või Tallinna-Pärnu trajektoorile. Kaoks Tallinna-keskne ettevõtluskeskkond, investorid julgeksid rohkem panustada teistesse piirkondadesse, töötajad saaksid kordades suurendada oma elu- ja töökoha kaugust ning avardada oma töövõimalusi. Samas tundub see pettekujutelm, sest miks peaksime sellist ideed lubama siia ajal, kui majandus seisab ning kidur plaan selle ergutamiseks ei taha kuidagi vedu võtta. Hyperloop on veel nii varajases arengufaasis, et seda kasutada konkreetses plaanis tundub läbimõtlematult rutakas.
    Me võiks plaani muuta. Eesti võiks siia meelitada rohkem hullumeelseid katsetusi, mis hõlbustaks ettevõtlust. See ei tähenda, et peaksime oma hinge maha müüma, aga võiksime vahel lubada endale kõrvetada saamist. Kui Eestisse rajataks esimene Hyperloop, siis tõenäoliselt ei võtaks see kohe vedu. Pigem tekiks palju takistusi, mis neelaks suure hunniku raha. Samas ei saa selles kindel olla, sest me pole seda ette võtnud.
    Kas Hyperloop sobiks Tallinna ja Helsingi vahele? Kas koos soomlastega tasuks seda ellu viia? Kui räägime tunnelist, siis võiks ka Hyperloopi kaaluda.
    Äkki tasuks riskida ja tuua Hyperloopi uuringud ka siia?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
SEB kolme kuu kasum kahanes 31 miljoni euroni
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
SEB Pank teenis tänavu esimeses kvartalis kasumit 31,4 miljonit eurot, samas kui mullu samal ajal ulatus näitaja 50,9 miljonini.
Saksamaa kubiseb Vene ja Hiina spioonidest Värske Globaalne briifing
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.
Berliini “kolmanda tee” tõetund. Lisaks: grusiinid ja ungarlased võitlevad putinistide vastu, maailm võidurelvastub ja TikTok saab päitsed pähe.