Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jagamismajanduse rongi on võimatu peatada

    Jagamismajanduse liidu kõneisik ja Shipitwise'i turundusjuht Sander Gansen.Foto: Erakogu

    Eesti peab jagamismajanduse reguleerimisel võtma teerajaja rolli ja näitama end e-riigile kohaselt, kirjutab jagamismajanduse liidu kõneisik ja Shipitwise'i turundusjuht Sander Gansen.

    Jagamismajanduse potentsiaali saab täielikult rakendada siis, kui õigusruum võimaldab sellist ettevõtlusvormi. Seetõttu on tähtis, et riik oskaks kiirelt kasvavat valdkonda panna enda kasuks tööle juba praegu ning tehnoloogiliste muudatustega kaasas käia nagu e-riigile kohane.
    Jagamismajandus on levinud üle maailma tohutu kiirusega ja seda rongi peatada on võimatu. Inimesed on järjest enam hakanud mõistma jagamise võlusid ning tänu tehnoloogiale kasutatakse ühiskonnas ressursse targemalt.
    Läbipaistvus
    Uuenduslik ­majandusharu toob kaasa palju positiivset – loob Eesti elanikele paindlikud teenimisvõimalused, toob kaasa kindlama tuleviku ja suurendab läbipaistvust majanduses, mida korporatiivmaailm on aastatega tublisti õõnestanud. Uus majandus põhineb kogukonna usalduslikel suhetel ja annab inimestele vabaduse tegelda asjadega, mis neile meeldib.
    Kuigi nähtus pole uus, on sellest kujunenud kaasaegse ühiskonna üks indikaator ning arvestatav majanduslik jõud, mis pakub lahendusi iganenud probleemidele ja propageerib väärtuspõhist inimeselt inimesele ettevõtlust. Ettevõtlus on riigi majanduse mootor, mistõttu pole küsimustki, kas Eesti peaks jagamismajandust riigi tasemel reguleerima või mitte.
    Praegu menetletav seadusloome on jagamismajanduse liidu liikmete arvates ainuõige tee, et suurendada jagamismajanduse potentsiaali. Seetõttu avaldasime sõidujagamist käsitleva seaduse eelnõu esimese lugemise ajal riigikogule ka oma poolehoidu. Sellele eelnõule oleks meil anda mõned soovitused, kuid üldiselt peame arenguid selles vallas positiivseks ja toetame ühiselt uuele majandusele teed rajavat seaduseelnõu.
    Samuti on positiivne maksu- ja tolliameti suund kõnetada regulatiivseid väljakutseid digitaal­ajastul ja otsida uusi lahendusi maksukohustuste täitmiseks jagamismajanduses osalejatele.
    Eesti kui teerajaja
    Küsimus on selles, kuidas esimene samm ära teha. Kui jääme seadusandlikul tasemel kauaks menetlema, siis pidurdame praegu kõige kiiremini muutuvat ja arenevat ettevõtluse osa.
    Innovaatilise ­väikeriigina oleme suurepärane koht, et tunnistada esmakordselt seadustega uut kasvavat majandusharu, mille viie peamise haru väärtuseks hinnatakse 2025. aastal 335 miljardit dollarit.
    Eesti peaks võtma jällegi digitaalse teerajaja rolli enda kanda ja lõikama võimalikult suurt kasu tehnoloogia abil muutuvast maailmast.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.