Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saaremaa sild tuleb pärast oravaid

    OravFoto: Panthermedia

    Saaremaa silda tuleks rahastada ELi rahaga, Tallinna Sadama tellitud praamide mahamüümise ja riigilaenuga, kirjutab ettevõtja ja majandusteaduste dotsent Endel Oja.

    Juhtimisteaduste professor, praeguseks juba manalamees Raoul Üksvärav tavatses öelda: „Parem teha õigeid asju valesti kui valesid asju õigesti.“ See kehtib täies mahus kogu senise tegevuse kohta mandri ja Saaremaa vahelise ühenduse korraldamisel. Selle asemel, et näidata üles pikaajalist strateegilist mõtlemist, on senised valitsused lihvinud vana, oma aja ära elanud lahendust.
    Eeltöö tehtud
    Samal ajal on valdav osa Saaremaa silla ehitamiseks vajalikust analüütilisest ja eelprojekteerimistööst tehtud. WSP Finland Oy koostatud kava pakub Suure väina ületamiseks püsiühenduse rajamist, mille parim lahendusvariant on konsoolsild praegusel parvlaeva liikumise trassil. Kava rakendusplaani kohaselt kestaks silla ehitusperiood neli aastat. Sillaületustasu kogutakse 20 aasta jooksul, mille suurus jääks praeguste praamiületustasude suurusjärku. Selle perioodi lõppedes oleks silla ületamine tasuta.
    Ületusaeg oleks veidi üle kümne minuti ja silla ületustasu maksmise protseduur ei tohiks võtta aega üle ühe minuti. Silla maksumus jääb vahemikku 320–350 miljonit eurot. Silla ehitamise finantseerimiseks saaks 15% ulatuses kasutada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendeid. Teine rahaline allikas on nelja tellitud praami müük. Rahastamise põhiallikas on aga 20 aastaks võetav riigilaen.
    Tasuv ja riskivaba
    Seega on infrastruktuurse kinnisvara kohta tegemist hea tasuvusega ja äriliselt praktiliselt riskivaba projektiga. Koos Virtsu-Kuivastu sillaga tuleb ehitada sild ka Muhumaa ja Saaremaa vahele, lõpetades sellega ühtlasi seni kasutusel oleva Muhu tammi ekspluateerimise koos sellega kaasnevate probleemidega ümbritseva vesistu atrofeerumisega seoses.
    On aeg tulla 19. sajandist 21. sajandisse ja tõdeda, et lahendused, mis loodi Vene tsaaririigi tingimustes, ei vii meid enam edasi. On tõenäoline, et Saaremaa püsiühendus võetakse töösse, kui valitsusse ei kuulu enam Reformierakond, kes on seni olnud vastu riigile oluliste objektide rajamiseks laenu võtmisele. Põhjuse võib sõnastada professor Ülo Vooglaiu mõttega: „Popsi mentaliteet on peamiseks põhjuseks, miks ei seata suuri eesmärke.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.