Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
HKScani töötüli loob ettevõttest verise kuvandi
Indrek AvarandFoto: Erakogu
HKScani töötüli lahendamisel on ilmselt vähe mõeldud, millise kuvandi see ettevõttest loob ja kui suur on tegelik kahju, kirjutab imagoloog Indrek Avarand.
Rakvere LK on eestlaste jaoks oluline kaubamärk, nagu ka Tallegg. HKScan annab paljudele meie kaasmaalastele tööd ja leiba ning sõna otseses mõttes ka liha leiva peale. Seda enam on nad tähelepanu keskpunktis, mis võib ühel ajal olla nii õnn kui ka õnnetus.
HKScani puudutavaid strateegilisi otsuseid teevad inimesed, kes on õppinud juhtima ettevõtteid, tunnevad finantsmaalima süviti, on head organisaatorid ja võimelised lahendama probleeme ratsionaalsel tasandil. Imagoloogial ei ole selle poolega paraku just eriti palju pistmist.
Ometi on ettevõtte imago ja toote- või brändiimago see, mis määrab ära selle ettevõtte toodangu väärtuse. Toote hind koosneb erinevatest elementidest, nagu tooraine, töö maht, energia jne, millele lisaks omab toode ka imagoväärtust. Seda ei saa aga ühegi Exceli tabeliga mõõta.
Imago kujundamist nähakse ettevõtete juhtide silmis ekslikult üksnes turundustegevusena, millega peaks tegelema näiteks turundusosakond. Turundusosakonnas aga töötavad inimesed, kes on õppinud turundust, kuid ei tea midagi imago kujundamisest, sest ka nende kooliprogramm ei sisalda imagoloogia õpinguid.
Eks elu näitab, kuidas Rakvere LK sellest kõigest välja tuleb, kuid praegu domineerivad HKScaniga seoses sellised märksõnad, nagu tapamaja, tapmismahud, tibupurustaja. Ja tulge võtke oma pirukad ära!
Kuvand müüb lihamasinaid
Kogu see verine kujutluspilt ongi osa imagost ja suhtumine asjaosalistesse jätab ettevõttest imaginaarse antropomorfse kujundi, mis on brutaalne ja ennast täis tegelase kuvandile üsna lähedal.
Sellise kuvandiga võib müüa hea hinnaga hakklihamasinat lihatööstusele, aga mitte vorsti ennast.
Sellised kommunikatsioonivead mis tahes ettevõttes ei ole lihtsalt maine languse tekitajad, vaid need kahjustavad tervikuna ka imagoväärtust. Madalama imagoväärtusega ettevõte on aga sunnitud müüma ka oma tooteid tasandil, kus on odavama kategooria brändid.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.