• Jaga lugu:

    Tugiteenused ei jõua tasuta bussitranspordile järele

    Suvekuud on näidanud, et tasuta transpordi idee inimestele meeldib ning paljude jaoks on see ringi liikumiseks tänuväärt võimalus. Nüüd oleks aeg teenus inimestele võimalikult mugavaks vormida, kirjutab Go Busi logistik Henri Pokk.

    Foto:
    Tasuta transpordi on Eestis eriti hästi vastu võtnud Lõuna-Eesti elanikud. Nii Tartumaa, Valgamaa kui ka Kagu ühistranspordikeskuse haldusalas sõitvad bussid on tihti koormatud ning nõudlus on suurem, kui tellija ehk riik oleks kunagi ette osanud näha. Bussiettevõttena oleme olukorras, kus soovime inimesi hästi teenindada ning oleme andnud ühistranspordikeskustele teada soovist vahetada väiksemad bussid suuremate vastu. Lahenduste leidmisel seavad aga piirangud jäik riigihangete seadus ning rahapuudus.
    Ühistranspordikeskustel on tavaliselt liinivõrgu tihendamiseks ette nähtud 10% lisavahendeid, kuid sellest ei piisa olukorras, kus reisijate arv on kasvanud 30–35%. Vahel on majanduslikult otstarbekam asendada väiksem buss suuremaga, mitte tekitada samale kellaajale paralleelliini. Kohalikul ühistranspordikeskusel peaks olema võimalus lisaks liinivõrgu korrigeerimisele muuta lihtsamalt ka lepingutingimusi, et tagada inimestele mugav, õigeaegne ja kvaliteetne ühistransporditeenus.
    Siiani sõidab Eestimaal liine, mida kasutab sõltumata tasuta sõidust ainult väike hulk inimesi. Neile on need liinid äärmiselt olulised, kuid sellistel marsruutidel pole mõtet praktiliselt tühja bussi sõita. Näiteks Põlvamaal oleme teinud ettepaneku katsetada sõiduauto kasutamist kahel maakonnaliinil, kus sõitjate arv bussis ei ole juba ammu ületanud kaheksat reisijat. Jäiga riigihangete seaduse tõttu ei ole me aga suutnud ühistranspordikeskusega mõlemale poolele aktsepteeritava lahenduseni jõuda, kuna sõiduauto kasutuselevõtt tähendaks automaatselt sissetuleku vähenemist.
    Vahel võibki ootama jääda
    Aina enamatel liinidel teenindatakse mõningaid peatusi vaid nõudmisel ehk buss peatub ainult siis, kui peatus on telefoni teel ette tellitud. Küll on aga sellistel liinidel hulgaliselt probleeme tekitanud asjaolu, et riikliku reisiplaneerija mobiiliversioonis puudub tänaseni märge peatuste ettetellimise vajaduse kohta. Tihti ootab inimene peatuses bussi, teadmata, et ta oleks pidanud bussi ette tellima. Ettetellimise vajaduse info puudub tihti ka peatustes asuvatel sõiduplaanitahvlitel, kuna riiklikust serverist saadavad väljatrükid sellist infot ei sisalda. Siingi oleks aeg süsteem paindlikumaks, informatiivsemaks ja reisijasõbralikumaks muuta.
    Bussi saab tänaseni ette tellida vaid telefoni teel ja ainult eelneval päeval, mis teeb sellise teenuse kasutamise keeruliseks. Riik võiks tugeva hajaasustusega piirkondade elanikele vastu tulla ning luua ühtse ühistranspordi tellimissüsteemi, mis oleks seotud vahetult piletimüügisüsteemiga ja dispetšerrakendusega ning võimaldaks oluliselt tellimise ebamugavust ning ettetellimise aega vähendada. Bussifirmadel on reageerimisvõimekus selleks olemas, et kliendi vajaduste järgi paindlikumalt sõita.
    Ühtsest süsteemist oleks palju abi ka siis, kui talvel ja kevadel ei võimalda puudulikult hooldatud teed bussidel tavapärast marsruuti läbida ning tuleb kasutada ümbersõite. Süsteem annaks reisijale asjakohast ja kiiret infot ning tõstaks usaldusväärsust tasuta ühistranspordi vastu.
    Vedajana teeb meile väga head meelt, et ühiskonnas on tekkinud diskussioon transporditeemadel ning täiendavad reisijad on leidnud tee ühistransporti kasutama. Ent nüüd tuleks ühtlase kvaliteedi tagamiseks järele aidata ka tugiteenuseid ning likvideerida ületäituvuse probleemid, et uute sõitjate pahameel ja tõrksus ei viiks neid taas ühistranspordi kasutamisest eemale.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Alexander Elder hoiatas Toomase konverentsil pullituru lõpu eest
Eesti juurtega börsikaupleja Alexander Elder on turgude suhtes pessimistlik ning usub, et ka Tallinna börsil on oodata varsti karuturgu.
Eesti juurtega börsikaupleja Alexander Elder on turgude suhtes pessimistlik ning usub, et ka Tallinna börsil on oodata varsti karuturgu.
Kasumiga müüdud LHV aktsia tõi investorile suure kahetsuse
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Kapo kahtlustus: transpordiameti ekstöötaja tegi lähedasele 200 000eurose magusa otsuse Lisatud võimaliku hanke info
Kaitsepolitseiamet esitas kolmapäeval transpordiameti endisele ametnikule kahtlustuse toimingupiirangu teadvas rikkumises suures ulatuses.
Kaitsepolitseiamet esitas kolmapäeval transpordiameti endisele ametnikule kahtlustuse toimingupiirangu teadvas rikkumises suures ulatuses.