Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tugiteenused ei jõua tasuta bussitranspordile järele

    Suvekuud on näidanud, et tasuta transpordi idee inimestele meeldib ning paljude jaoks on see ringi liikumiseks tänuväärt võimalus. Nüüd oleks aeg teenus inimestele võimalikult mugavaks vormida, kirjutab Go Busi logistik Henri Pokk.

    Foto:
    Tasuta transpordi on Eestis eriti hästi vastu võtnud Lõuna-Eesti elanikud. Nii Tartumaa, Valgamaa kui ka Kagu ühistranspordikeskuse haldusalas sõitvad bussid on tihti koormatud ning nõudlus on suurem, kui tellija ehk riik oleks kunagi ette osanud näha. Bussiettevõttena oleme olukorras, kus soovime inimesi hästi teenindada ning oleme andnud ühistranspordikeskustele teada soovist vahetada väiksemad bussid suuremate vastu. Lahenduste leidmisel seavad aga piirangud jäik riigihangete seadus ning rahapuudus.
    Ühistranspordikeskustel on tavaliselt liinivõrgu tihendamiseks ette nähtud 10% lisavahendeid, kuid sellest ei piisa olukorras, kus reisijate arv on kasvanud 30–35%. Vahel on majanduslikult otstarbekam asendada väiksem buss suuremaga, mitte tekitada samale kellaajale paralleelliini. Kohalikul ühistranspordikeskusel peaks olema võimalus lisaks liinivõrgu korrigeerimisele muuta lihtsamalt ka lepingutingimusi, et tagada inimestele mugav, õigeaegne ja kvaliteetne ühistransporditeenus.
    Siiani sõidab Eestimaal liine, mida kasutab sõltumata tasuta sõidust ainult väike hulk inimesi. Neile on need liinid äärmiselt olulised, kuid sellistel marsruutidel pole mõtet praktiliselt tühja bussi sõita. Näiteks Põlvamaal oleme teinud ettepaneku katsetada sõiduauto kasutamist kahel maakonnaliinil, kus sõitjate arv bussis ei ole juba ammu ületanud kaheksat reisijat. Jäiga riigihangete seaduse tõttu ei ole me aga suutnud ühistranspordikeskusega mõlemale poolele aktsepteeritava lahenduseni jõuda, kuna sõiduauto kasutuselevõtt tähendaks automaatselt sissetuleku vähenemist.
    Vahel võibki ootama jääda
    Aina enamatel liinidel teenindatakse mõningaid peatusi vaid nõudmisel ehk buss peatub ainult siis, kui peatus on telefoni teel ette tellitud. Küll on aga sellistel liinidel hulgaliselt probleeme tekitanud asjaolu, et riikliku reisiplaneerija mobiiliversioonis puudub tänaseni märge peatuste ettetellimise vajaduse kohta. Tihti ootab inimene peatuses bussi, teadmata, et ta oleks pidanud bussi ette tellima. Ettetellimise vajaduse info puudub tihti ka peatustes asuvatel sõiduplaanitahvlitel, kuna riiklikust serverist saadavad väljatrükid sellist infot ei sisalda. Siingi oleks aeg süsteem paindlikumaks, informatiivsemaks ja reisijasõbralikumaks muuta.
    Bussi saab tänaseni ette tellida vaid telefoni teel ja ainult eelneval päeval, mis teeb sellise teenuse kasutamise keeruliseks. Riik võiks tugeva hajaasustusega piirkondade elanikele vastu tulla ning luua ühtse ühistranspordi tellimissüsteemi, mis oleks seotud vahetult piletimüügisüsteemiga ja dispetšerrakendusega ning võimaldaks oluliselt tellimise ebamugavust ning ettetellimise aega vähendada. Bussifirmadel on reageerimisvõimekus selleks olemas, et kliendi vajaduste järgi paindlikumalt sõita.
    Ühtsest süsteemist oleks palju abi ka siis, kui talvel ja kevadel ei võimalda puudulikult hooldatud teed bussidel tavapärast marsruuti läbida ning tuleb kasutada ümbersõite. Süsteem annaks reisijale asjakohast ja kiiret infot ning tõstaks usaldusväärsust tasuta ühistranspordi vastu.
    Vedajana teeb meile väga head meelt, et ühiskonnas on tekkinud diskussioon transporditeemadel ning täiendavad reisijad on leidnud tee ühistransporti kasutama. Ent nüüd tuleks ühtlase kvaliteedi tagamiseks järele aidata ka tugiteenuseid ning likvideerida ületäituvuse probleemid, et uute sõitjate pahameel ja tõrksus ei viiks neid taas ühistranspordi kasutamisest eemale.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
S&P 500 ja Nasdaq jätkasid allamäge veeremist
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
USA peamistest aktsiaindeksitest kerkis neljapäeval ainuüksi Dow Jonesi tööstuskeskmine; S&P 500 ja Nasdaqi liitindeks jätkasid eelmisel nädalal alanud langust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.