Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg lisahüvede pakettidelt tolm pühkida

    Konkurentsivõimelist palka tuleb maksta niikuinii, kuid ettevõte saab töötajat motiveerida ka läbimõeldud lisahüvedega, kirjutab HKScan Estonia personalidirektor Relika Rohtoja.

    Relika RohtojaFoto: Rauno Volmar
    Erakordselt kõrge hõivemäär, sellega kaasnev tööjõukriis ja palgaralli on pannud juhid küsima, mida nende ettevõttel on ikkagi töötajatele pakkuda ja miks inimesed peaksid just nende juurde tööle tulema.
    Minu kogemus tööstusettevõtetes näitab, et palkadega meelitamine ei ole jätkusuutlik strateegia. Tööstuses on sama piirkonna ettevõtetes tavaliselt üsna sarnane palgatase ja konkurentsivõimelist palka pead sa maksma niikuinii. Küll aga on võimalik olla atraktiivne, pakkudes töötajatele ka tegeliku lisandväärtusega hüvesid, nagu näiteks tasuta transport ja soodustus toidult. Need on hüved, mis annavad töötajatele reaalse kokkuhoiu ja mida nad tõesti hindavad.
    Muidugi on need hüved ettevõttele kulukad, kuid kui nende pakkumine on strateegiline otsus, siis see võib ennast ära tasuda. Näiteks meie tagame töötajatele bussid, mis toovad neid kogunemispunktidest tehasesse ja viivad pärast tagasi. See on vajalik ja kasulik, kuna see annab meile võimaluse leida töötajaid ka väljaspool oma asukohamaakonda. Lisaks oleme leidnud ka võimaluse hüvitada töötajatele suurema osa lõunasöögi maksumusest – supi saavad töötajad kätte 10 sendiga ja prae alates veidi üle ühe euro.
    Lisahüvedega tuleb pidevalt tegeleda
    Paljudes ettevõtetes on lisahüved midagi, mis justkui peavad olemas olema, aga millega keegi otseselt ei tegele. Motiveeriva lisahüvede paketi loomiseks tuleb seda regulaarselt üle vaadata, täiendada ja muuta. Ainult kasutamissageduse järgi ei saa hüvesid kaotada, sest mõni vähekasutatav hüve võib olla kindlustunde jaoks töötajatele ülioluline. Nagu lähedaste matusetoetus või vaba päev ja toetus laste esimesse klassi mineku puhul.
    Teisalt peaksid pakutavad hüved olema kooskõlas ka ettevõtte väärtustega, nagu näiteks perekesksus. Korraldame suviti perepäeva, kus sel aastal osales kokku 1300 inimest. Käisime koos Tallinna loomaaias ja töötajad said kaasa võtta kogu oma pere. Viieliikmelisele perele on sõit Tallinnasse, pääsmed loomaaeda ja korralik toitlustus juba väga suur asi, tuntud muusikud ja meelelahutusprogramm on ainult kirsiks tordil. Lisaks tasustame omal initsiatiivil riiklikult ette nähtud lapsepuhkuse päevad töötaja keskmise töötasu alusel, mitte miinimumpalga alusel, nagu näeb ette riik.
    Infot on võimalik levitada sisekanalites, aga suur osa töötajatest ei käi seal ise infot otsimas. Info edastamiseks tuleb nende tähelepanu pärast vaeva näha. Näiteks meie muudame uuenduste puhul ka teadetetahvlil oleva teate välimust, et see silma torkaks.
    Vähemalt mõned lisahüved on pea kõikides ettevõtetes, olgu need siis kasvõi tasuta joogid või boonustasud, nagu näitas CV.ee hiljutine uuring. Kuid selleks, et need oleksid töötajate jaoks tõepoolest ka motiveerivad, peavad need olema ettevõtte ja selle töötajate nägu, neid peab pidevalt uuendama ning töötajad peavad nendest teadlikud olema.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.