Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas see on maailma kalleim auto?
Miami Beach ConcoursFoto: Bloomberg
Müüki tuleb Florida kirbuturu rajamisega rikkaks saanud Preston Henni vana Ferrari, mille hinnaks võib kujuneda 100 miljonit dollarit, kirjutab Bloomberg.
Üks maailma ihaldatumaid vanasõidukeid jäi oma juhist ilma, kui kirbukamagnaat Preston Henn lahkus 86aastaselt. Bloombergi hinnangul võib Henni 1964. aasta Ferrari 275 GTB/C Speciale oksjonile jõudes purustada 100 miljoni dollari lae. Optimismiks annab põhjus tõsiasi, et viimase kümnendi jooksul on sõiduki tavaversiooni Ferrari 275 GTB hind tõusnud ligi viis korda. Praegu maksavad ideaalses korras sõidukid ligi 2,4 miljonit dollarit.
Osa neist erilistest elukatest on aga kõvasti kallimad – ka kõnealune eksemplar, mis ehitati võidusõiduks ja mis sai mudelinimele lisaks külge C-tähe, tähistamaks Competizionet. 1960ndatel Euroopa ringradadel keerlemiseks said nad omale õhemad kerepaneelid ja madalamale paigutatud 12silindrilise mootori, mis kuue karburaatori toel andis välja 330 hobujõudu – see oli tolle aja kohta tõeline võimsus.
Ferrari FXX omanik Preston HennFoto: Bloomberg
Itaalia kuulsa kerefirma Pininfarina kleidis iludus valmis nii-öelda kuldajal, mil Ferrari muutis oma suhtumist – enam ei peetud sõiduautode tootmist vaid viisiks, kuidas võidusõidumeeskonna jaoks raha teha.
Hinnaliste vanasõidukite juures on alati tähtis ka lugu. Kõnealune sõiduk võitis oma klassis 1965. aasta Le Mansi 24 tunni võidusõidu. Abiks on ka ekstsentriline omanik – kümme aastat tagasi pakkus Jaapani kollektsionäär mehele sõiduki eest 35–40 miljonit eurot, aga Henn vastas pakkumisele eitavalt.
Haruldaste vanade Ferraride lõpphinda on raske hinnata. Henni Ferrariga sarnanev sõiduk tõi hiljuti oma müüjale oksjonilt ligi 30 miljonit dollarit. Autode hindamisega tegeleva Hagerty Groupi hinnangul võib Henni Speciale lõpphind jääda 50–75 miljoni dollari vahele. Siiski määravad lõpuks hinna ostjad ja emotsioonide toel võib haruldase sõiduki hind väga kõrgeks kerkida.
Andres Haabu
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.