Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mille järele igatseb Donald Trump?

    Vaba maailma liidriks kerkides pidi Donald Trump ühest olulisest juhiametist ka loobuma. Edaspidi pole presidendiks valitul enam autojuhi kohale asja ja mööda vilksatavat maailma peab president Trump jälgima elukaks kutsutava ja ilmselt ühtlasi ka maailma kõige turvalisema auto tagaistmelt.

    Et just autojuhtimist Trump igatseb, annab tunnistust Reutersile antud intervjuu, milles USA 45. president ajakirjanikele teatas: “Ma tahaksin autot juhtida. Aga ma enam ei saa.”
    Viimane tõsiasi jääb ilmselt muutumatuks üsna pikaks ajaks. Isegi eelmine esileedi Hillary Clinton pole rooli pääsenud pärast 1996. aastat.
    Trumpil on põhjust igatsuseks – peale majade, jahtide ja lennukite on talle kuulunud ka muljetavaldav autokollektsioon. Heidame Bloombergi abiga pilgu presidendi autokogule.  
    2007. aasta tulipunane Ferrari F430 F1 kupee Foto: Bloomberg
    2007. aasta tulipunane Ferrari F430 F1 kupee
    See uhke masin oli hiljuti oksjonil, aga ei ületanud paraku edukaks müügiks vajalikku piirhinda. Samas paar tundi pärast oksjonit leidis sõiduk siiski omale 270 000 dollari eest uue omaniku. Hind oli kõrgeim, mis eales sellise automaatkäigukastiga Ferrari eest makstud on. Trump ostis automaatkäigukasti ja V8 mootoriga Ferrari uuena 2007. aastal ja läbis nelja aasta jooksul vaid 2400 miili. Seda 490-hobujõuline ja ligi 300 kilomeetrise tippkiirusega superautot jääb Trump kindlasti igatsema.
    Cadillaci limusiin aastast 1988Foto: Bloomberg
    Cadillaci limusiin aastast 1988
    1980. aastate keskpaiku leppisid Cadillac ja Trump kokku terve seeria eriliste limusiinide tootmises. Valmis kaks prototüüpi Trump Executive Series ja kõnealune Trump Golden Series – mõlemad ehitas Dillinger Coach Works. Autot esitleti 1987. aastal ja anti Trumpile üle 1988. aasta jaanuaris Atlantic Citys. Paraku seeriatootmisest asja ei saanud ja Trumpile kuuluv jäi selle eriseeria ainsaks esindajaks. Auto teenis hiljuti Inglismaal oksjonil oma müüjale 68 261 dollarit.
    Lamborghini Diablo VT Roadster Foto: Bloomberg
    Lamborghini Diablo VT Roadster
    Väga võimsa 529-hobujõulise V12 mootoriga roadster müüdi septembris 460 000 dollariga Ebays. Auto eest käidi tänu eelmisele omanikule välja kolmveerandi võrra kõrgem hind kui teiste samasuguste eest. Mudelit valmistati aastatel 1990–2001 ja tegemist oli esimese Lamborghiniga, mille tippkiirus ulatus üle 300 kilomeetri tunnis. Trumpi omanduses olnud Le Mansi sinise värviga Diablol on elektriline süsinikkiust katus, manuaalne käigukast ja uue omaniku rõõmuks hodomeetril vähem kui 15000 miili.
    1956. aasta Rolls-Royce Silver Cloud.Foto: Bloomberg
    1956. aasta Rolls-Royce Silver Cloud
    Silver Cloud oli esimene tõeliselt väärtuslik klassikaline sõiduk Trumpi kollektsioonis. Uhkeldav sõiduk mahtus Trumpiga sagedasti koos ka fotodele, mis üle interneti levisid. Väärtuslik kuuesilindrilise või V8 mootori ja neljakäigulise automaatkäigukastiga Silver Cloud oli Rolls-Royce’i mudelirivis aastatel 1955 kuni 1966.
    Foto: Bloomberg
    2015. aasta Rolls-Royce Phantom
    Phantom oli üks viimaseid sõidukeid, mida Trump kasutas sageli enne presidendiametisse astumist. 500 000 dollarit maksev sedaan on praegu üks Rolls-Royce’i suurimaid sõidukeid ja liigub 453-hobujõulise mootori ja kuukäigulise automaatkäigukasti abil nagu siidil.
    Mercedes-Benz SLR McLarenFoto: Bloomberg
    Mercedes-Benz SLR McLaren
    Lausa 617-hobujõuline superkupee oli osaline kümne aasta taguses fotolavastuses ajakirjas Vogue, milles lapseootel Melania Trump seisab tikk-kontsadel ja peaaegu alasti Trumpi lennuki trepil, samal ajal kui riietatud Trump oma McLarenist kaamerasse naeratab. Ka auto ise on muljetavaldav - 100 km/h saabub 3,3 sekundiga ja tippkiiruseks on kõvasti üle 300 kilomeetri tunnis.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.