Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Elektriautod hinnalanguse ootel
Renault Zoe Genfi autonäitusel.Foto: Scanpix
Elektriautod maksavad peagi sama palju või isegi vähem kui nende sisepõlemismootoriga konkurendid, näitab Bloombergi uuring.
Autotootjad Renault SAst Teslani on kaua aega kiitnud elektrisõidukite väiksemaid kütuse- ja hoolduskulusid, et vabandada elektriautode kõrgemat müügihinda. Varsti võib hinnavahe aga ajalugu olla, sest Bloomberg New Energy Finance’i uuring näitab, et elektri- ja konventsionaalsed sõidukid maksavad peagi sama palju.
Akude tootmise hinnalangus tähendab, et elektrisõidukid USAs ja Euroopas on aastaks 2025 tavapärastest sõidukitest odavamad. Praegu moodustab akude hind elektriautode tootmiskulust umbes poole ja akude hinnad langevad ajavahemikus 2016–2030 koguni 77 protsenti.
Hinnalangus ja hindade võrdsustumine suurendab elektrisõidukite kasutajate hulka veelgi.
Elektriautot Zoe valmistava Renault’ elektrisõidukite ala asepresident Gilles Normand ennustab, et elektriautode hind on aastaks 2020. sama mis sisepõlemismootoriga sõidukitel. “Meil on kaks muutuste kõverat - elektrisõidukite tehnoloogia odavneb tänu tehnoloogilistele läbimurretele ja sisepõlemismootoriga sõidukid omakorda kallinevad üha karmistuvate heitmenormide tõttu,“ ütles ta.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.