Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõigi aegade ilusaim BMW
Autoveeb Petrolicious kirjutab elegantsest BMW kabrioletist 507, mis tõi autofirmale suure kahjumi, aga meelitas kuulsaid ja rikkad kliente ning nimetati ajaloo kauneimaks BMWks.
Teise maailmasõja järgne Saksamaa polnud eluks parim paik, rääkimata veel eduka autofirma pidamisest. Inimeste enesetunne ja riigi majandus olid varemetes ja tulevik tume. Õnneks BMW sellist mõttelaadi ei jaganud ja rasketest aegadest hoolimata valmistasid nad midagi, mida peetakse üheks kõige ilusamaks sõidukiks, mis on BMW märki kandnud.
Sel ajal BMWsid USAsse importinud Max Hoffman soovitas BMW-l valmistada mudeli 502 põhjal kabriolett, sest BMW-l ei olnud autot, mis suutnuks kabriolettide turul konkureerida. Kui alguses proovis BMW valmistada suhteliselt mõistliku hinnaga autot, siis tootmise käigus kulud kasvasid ja sõiduki hind peletas ostjad eemale. Kompanii valmistas 1956.-1959. aastatel vaid 252 mudelit, kaotades iga auto pealt raha. Elegantne sõiduk viis BMW lausa pankroti äärele.
Kuigi majanduslikult suur läbikukkumine, näitas auto maailmale BMW võimekust ja potentsiaali. Sõiduk sai agressiivne, samas sujuva lausa voolava disainiga. Imeilus kabriolett meelitas ligi kuulsaid kliente, teiste seas soetas auto omale rock’n´roll’i kuningas Elvis Presley.
Autoveeb Road & Track kirjutab, et Elvis ostis auto sõdurina Saksamaal viibides ja oli sunnitud valgena sündinud auto peagi punaseks värvima. Rokikuningat tüütasid nimelt naisfännid, kes punase huulepulgaga oma telefoninumbreid autole jätsid.
Kireva saatusega kuulus 507 on tänaseks BMW poolt kunagisse hiilgavasse vormi ennistatud.
Elvis Presley oma BMWga.Foto: Scanpix
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.