Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Õhku täis Lamborghini
Mida teevad sportautode tootjad vananevate mudelitega? Keeravad vinti peale, kirjutab veebisait Car and Driver.
Kui maanteerelv vananema hakkab, tuleb see kergemaks teha ja uhkem nimi anda. Lamborghini Huracan ei võta lisanimeks küll Superleggera, vaid Huracan Performante, muutub 40 kilogrammi kergemaks, samuti teravamaks ja kiiremaks kui tavaversioon.
Vabalthingava V-10 mootoriga Lamborghinil on üha raskem võistelda turbomootoreid kasutavate Ferrari, Fordi ja McLareniga. Õnneks on sõidukil salarelv - õõnsatel jalgadel seisev seest tühi tagatiib. Õhk voolab tugedest sisse ja täidab tiivas peituvad õhukambrid. Kambritel on ka väljalaskeklapid, mis tagatiiva survejõudu reguleerivad. Klapid oskavad avaneda ka eraldi - sõltuvalt auto pööramissuunast.
Originaaliga võrreldes on võimsam ka uue versiooni mootor. Suurejooneline V-10 võtab välja 602 hobujõudu, mille ta edastab neljale rattale. Ilma turbota jõuallikast pigistab Lamborghini 40 hobujõudu rohkem kui Huracani tavaversioon. Topeltsiduriga käigukast ja nelikveosüsteem pärinevad tavaversioonilt.
Auto hinnasildil on ränk summa - 350 000 dollarit, aga nii väärt masina käes oli lühikest aega ka Nürburgringi rajarekord, enne kui McLareni P1 LM selle omale haaras.
Lamborghini Huracan PerformanteFoto: Lamborghini
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.