Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aston Martin ja valküüride lend

    Arvatavasti aastaks 2019 Aston Martini ja Red Bull Racingu koostöös valmiv hüpersõiduk Aston Martin Valkyrie on igas mõttes enneolematu ja revolutsiooniline, kirjutab autoväljaanne Car.

    Aston Martin ValkyrieFoto: Aston Martin
    Sõiduk on röögatult kallis, lausa 2–3 miljonit naelsterlingut, ülikerge, kaheistmeline ja pöördeid armastava vabalthingava V12 keskmootoriga.
    Aston on tegelenud hoolsalt Valkyrie aerodünaamika arendamisega ja välisdisaini loovjuhi Miles Nurnbergeri sõnul pole nad sellega veel päris valmis. “Ma ütleksin, et oleme 95 protsendi kaugusel lõplikust. Pooleliolevad alad ei ole osa kere strukturaalselt osast ja on muutumises, sest Adrian Newey mõtleb pidevalt välja uusi viise autole täiendava survejõu leidmiseks.”
    Suurim uuendus välisdisainis on Newey välja mõeldud avaus esirataste ja kokpiti vahel, samuti õhuvõtuava katuses, mis sulandub hai uimega sarnanevasse tagaosasse.
    Muutunud on ka logo. Aston leidis, et senine embleem on Valkyrie jaoks liiga kobakas ja selle asemel sobiks palju paremini 99,4% kergem ja 30% inimjuuksestki õhem alumiiniumist märk.
    Aston Martin Valkyrie Foto: Aston Martin
    Interjöör on minimalistlik. Istmed on kinnitatud otse süsinikkiust kere külge. Õnnelikud juhid saavad osa nn vormel 1 stiilis jaladüleval istumisasendist. 
    Nupu-uputust uuest hüpermasinast ei leia. Kõik vajalik on paigutatud eemaldatavale roolirattale. Tagaakent pole, abiks on kaamerad.
    Justkui Red Bull Racingu abist jääks väheks, on Astonil kambas veel kuulsaid tegijaid. Cosworth töötas välja 6,5-liitrise V12 mootori, Ricardo Engineering aga seitsmekäigulise labadega käigukasti. Süsinikkiust kerevann tuleb aga Multimaticult. Kogu disaini taga seisab vormeligeenius, Red Bull Racingu tehnikadirektor Adrian Newey.
    Aston väidab, et auto võimsuse ja kaalu suhe on 1:1 ja auto hakkab kaaluma vähem kui 1000 kilogrammi. Väga võimas mootor viib masina nullist sajani ilmselt vähem kui kolme sekundiga ja tippkiirus ulatub ilmselt vabalt üle 300 kilomeetri tunnis.
    Vabalthingava masina kohta väga kiire auto saab ka rajaversiooni, mille võimekust saab võrrelda Le Mansi prototüüpidega.
    Aston Martini Gaydoni vabrikus valmistatakse 175 valküüri, millest 99-150 autost on mõni prototüüp ja teised tänavakõlbulikud. Tehakse ka 25 vaid rajale mõeldud versiooni.
    Ilmselt on kõikidel eksootilistel mudelitel juba omanikud olemas.
    Aston Martin Valkyrie Foto: Aston Martin
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.