Kurjakuulutav Corvette ZR1

Foto: Chervolet
Andres Haabu • 15 november 2017
Jaga lugu:

Uus Chevrolet Corvette ZR1 veeres avalikkuse ette Dubais ja võiks vabalt koha sisse võtta Le Mansi 24 tunni sõidu stardirivis - suur võidusõidustiilis tagatiib näib selleks loa andvat.

Ilmselt on vägevat tiiba ka päriselt vaja, sest kapoti all on Chevrolet' uus LT5 mootor - 6,2-liitrine kompressoriga V8 elukas, mis pakub 563kw jõudu ja 969Nm väänet.

Võimsale mootorile tuleb appi seitsmekäiguline manuaal- või kaheksakäiguline automaatkast ja jõud liigub maasse läbi tagarataste.

Mootorit katab miski, mida Chevrolet kutsub “halo”kapotiks - see on süsinikkiust kaheosaline kumerusega kapott, millest osa on mootorile vahejahutiks ja liigub mootoriga viimase töötades ühes, meenutades nii vanakooli muskelautosid.

ZR1 ei tähenda vaid suurt võimsust, Chevrolet' insenerid on sihiks võtnud maksimaalse sooritusvõime. Sakilise esiosa all on uus esitiib, mis tekitab survejõudu, hoidmaks ZR1 teel. Tavalisel ZR1-l on tagaosas madal tiib, mis pakub 70 protsenti rohkem survejõudu kui Corvette Z06 aeropakett.

Madalama tiiva ja V8 koostöös on ZR1 võimeline saavutama tippkiituseks 338km/h. Kui on olulised hoopis ringiajad, võib autole valida ZTK soorituspaketi, mis lisab võidusõiduks vajalikke juppe. Muu hulgas näiteks suure kahes osas seadistatava tagatiiva ja Michelin Pilot Sport Cup 2 rehvid tavapäraste Michelin Pilot Super Sport asemel.

Kõigi aegade võimsaim Corvette pääseb vabadusse järgmisel kevadel.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt