Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Porsche jätab autosse rooli alles
Porsche elektriline ideeauto Mission E.Foto: Porsche
Porsche sportautosid saavad inimesed juhtida nii kaua, kuni see on seaduslik, teatas ettevõtte finants- ja IT-juht Lutz Meschke.
Meschke rääkis, et ettevõttel on kindel poliitika: autojuht peab saama valida, kas ta juhib autot ise või mitte. Porsche lubab, et on viimaste seas, kes roolirattaga hüvasti jätab, kirjutab Briti väljaanne Autocar.
Loomulikult ei tähenda see, et Porsche üldse juhivaba tehnoloogia peale ei mõtle. Ettevõtte plaan on selline, et juhiabi ja mugavuse eest hoolitsevad süsteemid nagu ummikuabi ja parkimispiloot võtavad üle vaid, siis kui juht seda soovib.
Meschke kirjeldas, et näiteks saaks Porsche juht tulevikus kasutada nn võidusõitja Mark Webberi funktsiooni: siis kihutab auto tehnoloogia toel mööda ringirada võidusõitja kombel, pakkudes ideaalseid kurvitrajektoore ja pidurdusmaad.
Meschke täpsustas, et ettevõte näeb digitaliseerimist ja autonoomset juhtimist kui tohutut võimalust, mitte kui ohtu.
Tarkvarauuendused otse õhust
Porsche plaanib teha 10% oma ärist digitaalseks, näiteks pakkuda autorenti ja kindlustust ekstra ringrajale minemiseks ja seal olemise ajaks. Nimelt ei kata tavaline liiklus- või kaskokindlustus ringrajal tehtud avarii kulusid. Selline rajakindlustus on ettevõtte Saksamaa klientidele juba saadaval.
Ettevõte flirdib ühes Volkswagen Groupiga mõttega, et tarkvarauuendused jõuaksid kliendini tellimise peale ja üle õhu. "Kujuta ette, et tellid lühikese etteteatamisega oma autole mõned lisahobujõud ja saad need siis üle õhu saabuva tarkvarauuendusega alla laadida. Näiteks selleks, et nädalavahetusel ringrajajale sõitma minna. Või tellid dünaamilised esituled, kui lähed pikale öisele sõidule.”
Porsche on valmis töötama ka teiste ettevõtetega, Meschke rõhutas, et digitegevuste edu ja kasumlikkuse nimel ei peakski alati alati kõike ise tegema ja omama.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.