Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas maanteeamet tagaistmelt autot juhtis

    Kujutage ette olukorda, kus autoroolis istub juhiloata tüüp, tagumisel istmel aga juhiloaga autoomanik, kes üritab roolini küünitada, aga no ei ulata. Samas on tagaistmele surutu niivõrd leplik, et kisa ei tõsta, kiidab hoopis kaasa ja laseb autol ootamatu juhi käes veereda. Ehk ikka sõidab suuremate jamadeta sihtpunkti.

    Kusjuures autoomanik isegi ei tea täpselt, kuidas nii juhtus, et see võõras tüüp rooli taha pääses, küllap ta lihtsalt tuli ja… Seda kõike vaatab pealt politseinik, kes mõtleb, et sööb oma mütsi ära, kui ta tõesti õigesti näeb.
    Niimoodi võib kokku võtta Eesti maanteetranspordi ühe olulisema, Väo liiklussõlme planeerimise. Juhiloata juht on kütusefirma Olerex, kelle tanklakrunt asub keset liiklussõlme ala ja kes sai kogu protsessi peremeheks, rahastades K-Projekti koostatud sõlme ehitusprojekti. Tagaistmelt küünitab uimaselt rooli poole maanteeamet ning hämminguga vaatab pealt majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Ah jaa, tagumisel istmel on kaassõitjana veel Tallinna linnavalitsus, kelle kohus on linna territooriumile jääva sõlmeala detailplaneeringu menetlemine, kuid seegi roll on formaalne. Kuidas on selline olukord üleüldse võimalik, et riiklikult tähtsa ristmiku projekteerimist juhib erafirma ja tegelik võtmerahastaja ning vastutaja maanteeamet istub tagaistmel, küsite? Pidi olema keegi, kes Olerexile sellise rolli kätte mängis. Keegi, kelle huvides see oli. Keegi, kes peaks olema süüdi. Ent maanteeameti värske juht Aivo Adamson süüdlast otsida ei taha.
    Vähem kummaline pole olnud ka asjaosaliste kommunikatsioon, pea aasta pikkune probleemi eitamine. Mullu veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex rahastab Väo sõlme ehitusprojekti ning et keset sõlme planeeritud tankla seab kahtluse alla lahenduse ohutuse. Kui minister Parts kuulis, et sõlme ehitusprojekti maksab kinni Olerex, ei suutnud ta seda uskuda. „Ja see, et ehitusprojekti rahastab keegi ettevõte, no kuulge, see maksumus on ju nii suur, et see ei ole võimalik. Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on,” teatas Parts. Maanteeameti retoorika oli kogu eelmise aasta jooksul ilmunud reas artiklites lühidalt öeldes ühene – kõik on ok. Veel aasta viimasel kuul, 6. detsembril olid nii maanteeamet kui ka linn Äripäeva veergudel seda meelt, et Väo sõlme detailplaneeringut ei pea muutma.
    Ja siis… Enne jõule teatas maanteeamet, et avastas sõlme lahenduses uusi puudusi ning detailplaneering peatatakse, et alustada puhtalt lehelt. Lõpuks ometi! Tõsi, on mõnevõrra hirmutav, et see kõik läks väga napilt. Lisaks tanklasaagale avastas maanteeamet ootamatult, et sõlmes on üks järsuvõitu tee, kuhu veokid talvel kinni jääks. Libedus üllatas maanteeametit, aga õnneks enne, kui olnuks hilja.
    Hea, et niigi läks. Kahju on aga raisatud ajast ja rahast, ristmiku valmimise edasilükkumisest ning majandusministri mütsist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.