Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas maanteeamet tagaistmelt autot juhtis

    Kujutage ette olukorda, kus autoroolis istub juhiloata tüüp, tagumisel istmel aga juhiloaga autoomanik, kes üritab roolini küünitada, aga no ei ulata. Samas on tagaistmele surutu niivõrd leplik, et kisa ei tõsta, kiidab hoopis kaasa ja laseb autol ootamatu juhi käes veereda. Ehk ikka sõidab suuremate jamadeta sihtpunkti.

    Kusjuures autoomanik isegi ei tea täpselt, kuidas nii juhtus, et see võõras tüüp rooli taha pääses, küllap ta lihtsalt tuli ja… Seda kõike vaatab pealt politseinik, kes mõtleb, et sööb oma mütsi ära, kui ta tõesti õigesti näeb.
    Niimoodi võib kokku võtta Eesti maanteetranspordi ühe olulisema, Väo liiklussõlme planeerimise. Juhiloata juht on kütusefirma Olerex, kelle tanklakrunt asub keset liiklussõlme ala ja kes sai kogu protsessi peremeheks, rahastades K-Projekti koostatud sõlme ehitusprojekti. Tagaistmelt küünitab uimaselt rooli poole maanteeamet ning hämminguga vaatab pealt majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts. Ah jaa, tagumisel istmel on kaassõitjana veel Tallinna linnavalitsus, kelle kohus on linna territooriumile jääva sõlmeala detailplaneeringu menetlemine, kuid seegi roll on formaalne. Kuidas on selline olukord üleüldse võimalik, et riiklikult tähtsa ristmiku projekteerimist juhib erafirma ja tegelik võtmerahastaja ning vastutaja maanteeamet istub tagaistmel, küsite? Pidi olema keegi, kes Olerexile sellise rolli kätte mängis. Keegi, kelle huvides see oli. Keegi, kes peaks olema süüdi. Ent maanteeameti värske juht Aivo Adamson süüdlast otsida ei taha.
    Vähem kummaline pole olnud ka asjaosaliste kommunikatsioon, pea aasta pikkune probleemi eitamine. Mullu veebruaris kirjutas Äripäev, kuidas Olerex rahastab Väo sõlme ehitusprojekti ning et keset sõlme planeeritud tankla seab kahtluse alla lahenduse ohutuse. Kui minister Parts kuulis, et sõlme ehitusprojekti maksab kinni Olerex, ei suutnud ta seda uskuda. „Ja see, et ehitusprojekti rahastab keegi ettevõte, no kuulge, see maksumus on ju nii suur, et see ei ole võimalik. Ma sööks oma mütsi ära, kui see nii on,” teatas Parts. Maanteeameti retoorika oli kogu eelmise aasta jooksul ilmunud reas artiklites lühidalt öeldes ühene – kõik on ok. Veel aasta viimasel kuul, 6. detsembril olid nii maanteeamet kui ka linn Äripäeva veergudel seda meelt, et Väo sõlme detailplaneeringut ei pea muutma.
    Ja siis… Enne jõule teatas maanteeamet, et avastas sõlme lahenduses uusi puudusi ning detailplaneering peatatakse, et alustada puhtalt lehelt. Lõpuks ometi! Tõsi, on mõnevõrra hirmutav, et see kõik läks väga napilt. Lisaks tanklasaagale avastas maanteeamet ootamatult, et sõlmes on üks järsuvõitu tee, kuhu veokid talvel kinni jääks. Libedus üllatas maanteeametit, aga õnneks enne, kui olnuks hilja.
    Hea, et niigi läks. Kahju on aga raisatud ajast ja rahast, ristmiku valmimise edasilükkumisest ning majandusministri mütsist.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.