Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: Elroni äpardused kütavad Partsile sauna kuumaks

    Elroni rongiga sõitjale on aasta alanud erakordselt kehvasti. Kes on peatuses rongi ootama jäänudki, kes pole internetist rongide väljumise kohta vajalikku infot leidnud, kes on pidanud pika sõidu püsti seisma. Viimast, tuleb välja, Elroni juhid üldse mingiks mureks ei peagi.

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi ootavad ees pingelised päevad, kui kõik poliitilised oponendid talvepuhkuselt naasevad ja kohaliku uudistejärjega ree peale saavad. Kui seni nõuavad Partsi tagasiastumist ainult vihased sõitjad netiväljaannete kommentaariumis, siis eeldatavasti jagub peagi pahaseid parastajaid nii opositsioonist kui koalitsioonist. Keskerakonnal pole põhjust jätta kasutamata võimalust pommitada oma „lemmikministri“ positsioone loodetava põrumiseni, ent väike võidukas sõda kohalikel valimistel suurest vennast edukam olnud võimupartneriga kulub ära ka visioonipuuduses ja sisevastuoludes vaevlevale Reformierakonnale. Partsil võib läbiajal puhtalt ametispüsimisele kuluda rohkem energiat kui millegi ärategemisele.
    Partsi otsus oli õige. Äpardusi on Elronil olnud küll rohkem, kui „alguse asja“ juurde kuuluma peaks, ent see ei muuda veel valeks Partsi otsust lõpetada reisijateveo leping Marcel Vichmanni Edelaraudteega enne tähtaega ning anda rongidega sõitmise õigus ning koos sellega ka dotatsiooniraha riigifirmale Elron. Edelaraudteele läinud dotatsioonisummad olid liiga suured, et riik oleks omanikuna võinud leppida nende kasutamise ebaselgusega. Teiseks, ilma selle Partsi otsuseta poleks praegu liinil uhiuued Stadleri rongid, mille hange läks maksma ligi 80 miljonit eurot ning mille soetamiseks tarviliku summa kattis 85 protsendi ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfond. Jutt käib siin summadest, mis olnuks kohalikule maksumaksja rahakotile rängad katta.
    Ülbitseda ei tasu. Suur osa Elronile suundunud pahameelest on tänase seisuga eelkõige kommunikatsiooniliste möödalaskmiste tulemus. Sarnaselt koalitsioonipoliitikute vana kaardiväega on Elroni juht avalikkuses ilmutanud vähest empaatiavõimet ja arrognantsust. Mille muuna võtta teadustust, et püstijalu Tallinnast Tartu sõita ongi täitsa normaalne. Ei ole, Andrus Ossip, kindlasti mitte.  Halvustada inimesi „ülereageerimise“ ja ajakirjandust „negatiivse kajastuse“ pärast ning kiita paranenud reisimisvõimalusi olukorras, kus sõitjate põhimass jõuetus vihas hambaid kiristab, meenutab suuresti peaminister Andrus Ansipi ja president Toomas Hendrik Ilvese viimase aja „riik on hea, aga inimesed ei saa sellest lihtsalt aru“-retoorikat. See on mõnevõrra hämmastav, sest Ossip on pikaajalise kogemusega juht ja pole seni avalikus ruumis fopaadega silma paistnud. Tõsi, nii teravatele küsimustele pole Ossip varem vastama pidanud.
    Elron on tänaseks seisus, kus usaldust ei tule mitte nullist looma hakata, vaid miinusest plussi sikutama hakata. Osa Elroni muredest laheneb siis, kui kõik rongid pärale jõuavad, Ossipile kuluvad esimesed triibulised edasise edukama suhtluse nimel ilusti ära ja Partsil on Elroni kogemusest laevaliikluse kallale minnes kindlasti kasu.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Arco Vara esimene kvartal: müügitulu ja laenud kasvasid, kahjum jätkub
Tallinna börsil noteeritud Arco Vara esimese kvartali aruandest selgub, et müügitulu kasvas peaaegu neli korda, ulatudes 990 000 euroni võrreldes eelmise aasta sama perioodi 253 000 euroga.
Tallinna börsil noteeritud Arco Vara esimese kvartali aruandest selgub, et müügitulu kasvas peaaegu neli korda, ulatudes 990 000 euroni võrreldes eelmise aasta sama perioodi 253 000 euroga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Järgmine eestlane viis oma frantsiisi Dubaisse
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.
Eesti rullmassaažikett Beautiful Me avab nutisalongid mai keskpaigas Araabia Ühendemiraatides Dubais ja aprilli lõpus Portugalis Leirias.