Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pane käima müük tuttavalt tuttavale
Eesti omapära arvesse võttes tuleb edu saavutamiseks luua võimalus osta nii, nagu ostaksid tuttava käest. Müüa tuleb nii, nagu ostja soovib osta, kirjutab Inglismaal elav ja töötav müügimees Madis Kiho.
Seega kui Eestis soovitakse osta tuttavalt või tuttava tuttavalt, siis peakski firmadel olema võimalik taotleda endale vastav sertifikaat, olgugi selle nimi näiteks “Tuttava tuttav :)”. Sertifikaadi saamiseks tuleb oma müügiprotsess paika panna ning vastutavale personalile põhjalikult selgeks teha. Kogu firma ja kõik tema poliitikad tuleb muuta kliendisõbralikuks (garantiitingimused, tagastused jne). Ja kõige olulisem - kliendisõbralik suhtumine peab ka tegelikus elus kajastuma.
Kui spetsiaalne hindajate komisjon selle eeltöö kõik heaks kiidab, väljastataksegi sertifikaat. Nüüd on firmal õigus sertifikaati näidata klientidele oma kodulehel, reklaamides, esindustes. Märgates sellist märki, võib klient olla kindel, et temaga käitutakse hästi ning ta ostaks justkui oma lellepojalt. Sellise firma leidmiseks ei peaks enam tuttavaid pinnima. Piisaks internetiühendusest. Sertifikaati tuleb igal aastal kaitsta, et tase ning tunnistus säiliksid.
Õige suhtumine on õnnestumise eeldus. Sellise sertifikaadi omamine tähendaks kindlat edu konkurentide ees ning orgaanilist käibe kasvu juba läbi müügi parema korralduse. Mõne aja pärast tahame aga välja jõuda sinna, et sellist märki omavad kõik müügiga tegelevad firmad.
Kui mujal maailmas on jõutud kliendisõbraliku müügikultuurini läbi karmi konkurentsi, siis väikeses Eestis seda vist ei juhtugi. Ostmine pole meil sugugi lihtne. Müüjatel on karmid garantiitingimused ning kauba tagasivõtmine võrdub nende jaoks lahingu kaotusega. Seetõttu ei ole müüjad tihtipeale klientide usaldust ära teeninud. Kui keegi on otsustanud endale midagi erilist soetada, siis ostitaksegi sageli just taga tuttavaid.
Müük on aga majanduse vundament ning kui Eestis saaks oma müügiasjad korda, siis see oleks alles õitsengu algus. Minevikku kaoksid väited, et eestlased on halvad teenindajad, kes naljalt ei naerata. Kliendid võiksid rahuliku südamega osta seda, mis meeldib, ning tagastada selle, mille osas ümber mõeldi. Kauplustesse ilmuksid sildid “Osta praegu - otsusta hiljem” või “Muutsid meelt - see on OK!”.
Kaoks vaen ning kahtlustused klientide ja müüjate vahel. Kaupade valik laieneks ja äride käibed suureneksid märgatavalt. Võimalikuks muutuksid suuremad allahindlused. Turistid tuleksid meile ostlema. Palgad tõuseksid arenenud riikide tasemele. Stressi, viha ja kadedust oleks oluliselt vähem, naeratavaid nägusid palju rohkem.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT, Raidla Lejins & Norcousi, Saku Õlletehase, Tallinna Vee ja Äripäeva arvamuskonkursi „Edukas Eesti“ raames.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.