Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Palo, opositsiooni kombed jätta!

    Majandus- ja taristuministri kandidaat Urve Palo ütles intervjuus Äripäevale, et uues ametis tuleb tal kohe ette võtta lahkuva ministri Juhan Partsi tegematajätmised. Toimetuse arvates nõuavad aga hinnangut Palo enda väljaütlemised. Eeskätt võiks ministrikandidaat endale aru anda, et ta ei ole enam lahmiva opositsiooni rollis, vaid peab ise võtma vastutuse majandusvaldkonna eest.

    Mõistetavalt kibeleb Urve Palo – nagu teisedki sotsiaaldemokraadid – juba ministritoolile istuma. Entusiastlikust käte sügelemisest kombinatsioonis ikka veel opositsiooniliste mõttemallidega võib aga juhtuda palju ebavajalikku või suisa kahjulikku. Ajakirjanikele on see muidugi hea aeg, kui üks mahlakas tsitaat ajab teist taga. Siiski võiks Palo nüüd korraks hoo maha võtta ja ministri osasse süüvida. Anda endale selgelt aru, et tema sõnad on omandanud märksa suurema kaalu ning just tema suu läbi muutuvadki koalitsioonilepingu punktid tõepoolest tegelikeks lubadusteks. Tavakohast sadat päeva uuele valitusele kindlasti sisselamiseks ei anta, aga rutakaid otsuseid või seisukohti kohe päeveapealt ka ei nõuta.
    Esimese nahutamise sai praegu veel ametis olev Parts Palolt kätte saarte ja mandri vahelise praamiliikluse ümberkorraldustega venitamise pärast. Nendega on tõepoolest kiire ning siin tulekski kritiseerimise asemel lihtsalt sama asjaga edasi minna. Et riigil oleks praeguse lepingu lõppedes olemas laevad, millega konkursiga valitav operaator saaks teenust osutada. Siinkohal peab Palo arvestama kindlasti tugeva lobitööga, mille eesmärk võibki olla just venitada asjaga nii kaua, et riigi poolt vaadates olulised tähtajad üle läheksid ja kõik vanaviisi jääks.
    Selgelt üle piiri on ministrikandidaat läinud aga oma lausega, et me oleme lennuliikluses jõudnud olukorda, kus rahvuslik kompanii on pankroti äärel. Ühtpidi on see ennatlik väide enne seda, kui pole tulnud Euroopa Komisjonilt otsust, kas vahepeal Estonian Airile (EA) antud riigiabi on seaduslik või mitte. Kõigepealt tuleb see sõnum ära oodata ning siis vajaduse korral teemaga tegeleda. Teisalt näitavad tulemused, et rasketest otsustest lennufirma tegevuse ümberkorraldamisel on tulu olnud ning ettevõtte majandusseis liigub paranemise suunas.
    Lihtsalt vastutustundetu on aga Palo jutt lennufirma kui sellise iseärasusi silmas pidades, kes müüb suuresti just usaldust. Ministri väide lennufirma peatsest pankrotist Estonian Airi usaldusväärsust näiteks suveks reisi- ja lennuplaane tegevate inimeste silmis praegu kahtlemata ei kasvata. Küllap adus Palo ka ise liialeminekut, sest reedel palus ta lennufirma klientides võimaliku ebakindluse tekitamise pärast vabandust.
    Kahtlemata sooviks Urve Palo tegeleda riigiettevõtete juhtide palkade ümbervaatamisega. Pole ka ime, sest näiteks nende vähendamisega õnnestudes oleks hea aasta pärast valimiste eel poliitilist populaarsust kasvatada. Paraku võib oletada, et tegelikkuses sellest ettevõtmisest kuigivõrd asja ei saaks. Ning aasta pärast tuleks pigem tõdeda, et plaanitud muudatustega jäädi jänni, sest vastuseis ja ringkaitse osutusid ületamatuks.
    Just majandusmister Parts sattus viimasel ajal nii opositsiooni kui koalitsioonipartneri Reformierakonna kriitikanoolte subjektiks. See ei tähenda aga, et Urve Palo peaks oma ametiaega alustama vanas vaimus jätkates. Isegi kui suhtekorraldajad soovitavad, et nii on hea kerget populaarsust püüda, tuleb tal siiski hakata ministrina kohe oma sõnade vastutustundlikuks perenaiseks.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.