Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjad keerasid vindi üle

    Mitme ettevõtlusorganisatsiooni välja pakutud mõte kehtestada firmaautode käibemaksustamise muutmise asemel „aus“ ja ühtlane automaks on küüniline.

    Äripäeva hinnangul olnuks ettevõtlusorganisatsioonidest soliidsem jääda konstruktiivsete argumentide juurde emotsionaalselt laetud ja läbimõtlemata ettepanekute tegemise asemel.
    Toimetus mõistab igati ettevõtjate muret autode käibemaksustamise korra muutmise pärast ja toetab ka osa seadusemuudatuse vastu esitatud argumente. Ettevõtjale tähendab see seadusemuudatus tõepoolest lisakulusid ning senisest keerulisemat tõendamiskohustust. Kuid üleüldise automaksu väljakäimine jätab ettevõtlusorganisatsioonidest kättemaksuhimulise mulje: et kui juba meie rahakoti kallale minnakse, siis võtke parem kõigilt ühepalju, et palgatöötaja ometigi ettevõtjast vähema kuluga ei pääseks.
    Maksumuutusel peab olema eesmärk. Jah, riigipoolsete selgituste hulka autode käibemaksustamise muutuse vajalikkuse kohta on sattunud hulgaliselt ebakorrektsust. Rahandusminister Jürgen Ligi lendu lastud sõna “kaabakad” tegi üritusele kahju rohkem, kui kõik mõistlikud põhjendused kokku siluda jõudsid. Oleme aga varemgi juhtkirjas välja öelnud, et seadusemuudatus lahendab olulist probleemi: hulk ettevõtjaid esitab isiklikke väljaminekuid ärikuluna, pettes niimoodi riiki.
    Riik ei pea tolereerima olukorda, kus paljudel ettevõtetel pole mingit käivet, küll aga on auto, ja maksma käibemaksu tagasi neile, kes seda tegelikult saama ei peaks.
    Samas on maksumuudatuse plaanist suuresti läbi kumanud soov lappida riigieelarvet, mis on paraku prevaleerinud viidatud probleemi lahendamise ees.Automaksu väljapakkumine kõnealuse seadusemuudatuse asemel nimetatud probleemi ei lahenda, ehkki riigieelarvet toidaks küll. Automaksu kehtestamise debatt, kui see Eestis kunagi tõsiseltvõetavana peaks tekkima, peaks lähtuma hoopis teistest eeldustest ja pidama silmas põhilist: iga uus maks peab ühiskonnas ka õiglane tunduma.
    Praegune valitsus on öelnud, et automaksu ei kehtesta, ning isegi varem selle mõttega mänginud sotsid on sel teemal üsna vaiksed olnud. Äripäev uut maksu mõistagi ei toeta, sest oleme alati pooldanud õhukest riiki ja võimalikult väikest maksukoormust.
    Uut maksu ei tasu kurjalt lauale lüüa. Uus maks pole jokker, mida halva mängu juures head nägu tegemast keeldudes vihaga lauale lüüa. Pigem saavutasid ettevõtlusorganisatsioonid selle kaardi kasutamisega soovitule vastupidise eesmärgi: mõistmine ühiskonnas nende tegevuse ja eemärkide suhtes ei suurene, vaid pigem väheneb. Oluliseks siinkohal osutub pigem motiiv (viha, kättemaks), mitte ettepanek ise.
    Vaevalt mõtlevad EVEA ja teised ettepanekule alla kirjutanud ettevõtjate katusorganisatsioonid ise automaksu kehtestamise juttu täie tõsidusega. Kui kehtestamiseks läheks, räägiksid nad teist juttu. Tõenäoliselt soovivad nad pigem näidata, kui absurdne on autode käibemaksustamise seadusemuudatus, soovitades selle asemel midagi veel absurdsemat. Ent tehtud ettepanek elab oma elu edasi ka siis, kui selle konteksti ei mäletata või ei tunta. Mujal maailmas võib see päris kummaline paista: on üks riik siin maamuna peal, kus ettevõtjad soovitavad riigil automaksu kehtestada.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.