Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nabala seiskaks Rail Balticu

    Nabalas olevate loodusväärtustega mittearvestamine oleks tõenäoliselt kaasa toonud sekkumise ELi tasandil ning kogu Eesti jaoks vajaliku investeeringu seiskumise, selgitab keskkonnaministeeriumi asekantsler Marku Lamp.

    Nabala piirkond on ilmselt üks põhjalikumalt uuritud piirkondi Eestis. Pärast kaitseala moodustamise ettepanekut on seal tehtud viis ekspertiisi, lisaks üks põhjalik koondanalüüs. Viimastel aegadel Nabalas kaevandamist nõudma asunud ning piirkonnast Rail Balticu trassi läbiviimist toetavale akadeemikule Anto Raukasele kuulub varasemast ajast näiteks seisukoht, et tegu on keeruka vetevõrgu karstialaga. Keskkonnaministeeriumi kohustus on seda ohustavad olukorrad üheselt välistada.
    Ekspertiiside kinnitusel on piirkonna väärtusteks eelkõige sealne tundlik veerežiim, kaitsealused ja haruldased taime-, looma- ja linnuliikide elupaigad, allikad ja allikalised alad. Valitsuskabinetis käis põhjalik arutelu Rail Balticu trassivariantide üle ning otsustati, et raudtee ei läbi kavandatavat Nabala kaitseala. Põhjusi on mitu.
    Esiteks tõi kaevandajatega peetud ja keskkonnaministeeriumi võiduga lõppenud kohtuvaidlus jõustunud otsuse, mille järgi enne looduskaitseala moodustamise otsust ei ole võimalik hinnata kaitseala kahjustada võivaid tegevusi. Selle kohtuotsusega tuleb arvestada ja esmalt viia lõpuni kaitseala moodustamise protsess.
    Teiseks on moodustataval looduskaitsealal Euroopa Liidu loodusdirektiivi järgi kaitset vajavad liigid ja elupaigatüübid. Nendega arvestamist jälgib Euroopa Komisjon väga pingsalt. Selle ignoreerimine oleks suure tõenäosusega kaasa toonud sekkumise Euroopa Liidu tasandil, mis tähendaks kogu Eesti jaoks vajaliku investeeringu seiskumist.
    Kõige kummalisem põhjendus Nabalast üle sõitmise nõudjate poolt on olnud see, et kuna raudtee võtab enda alla ainult kuni 0,5% kaitseala pindalast, võiks see ju sobida küll. Kui risti üle Tallinna vanalinna või lauluväljaku läheks kiirtee, siis hoolimata sellest, et too tee võtaks matemaatiliselt enda alla ainult väga väikese osa vanalinna või lauluväljaku pindalast ei oleks see võimalik ega mõeldav. Selle väärtus oleks rikutud.
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Harju Elektri müügitulu kasvas, kuid kasum vähenes
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Harju Elekter alustas aastat tagasihoidlikumate tulemustega võrreldes eelmise aastaga, kuid juhatuse sõnul oli esimene kvartal pikemas võrdluses siiski tugev.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Fazer tahab kogu Balti pagariäri Lätti kolida
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.
Soome toidutootja Fazer kaalub oma Baltikumi pagaritööstuste liitmist üheks tootmisüksuseks Lätis.