Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ähvardus: Siberi-ülene lennukeeld

    Euroopa Liidule vastusanktsioonidega üles astuv Venemaa on viidanud muu hulgas Siberi-üleste lendude keelamisele, ehkki tegelikkuses seda tõenäoliselt teha ei soovita, kirjutab lennundusspetsialist ja airPetersoni juht Toomas Peterson.

    Venemaa ähvardust keelustada Euroopa lennufirmadele ülelennud Siberist tuleks vaadelda ühe igivana probleemi kontekstis. Juba alates eelmise sajandi 70ndatest aastatest maksavad Siberi ülelende tegevad lennufirmad pretsedenditult enamuse lennuliiklustasusid otse Vene lennukompaniile Aeroflot, mitte lennuliiklust reguleerivatele firmadele, nagu tavaliselt. See summa võib ulatuda kuni 300 miljoni euroni aastas. Täpne suurus ei ole teada, sest konfidentsiaalsusele viidates kumbki pool andmeid ei avalikusta.
    Ilmselgelt moonutab sellise sunniraha maksmine Euroopa lennufirmadelt ühele Vene firmale konkurentsi ning raskendab Euroopa firmadel konkureerimist Aasia poolelt lähtuvate lennukompaniidega. Euroopa Liit on juba aastaid väljendanud muret, et need tasud on vastuolus nii ELi konkurentsieeskirjade kui Rahvusvaheline Tsiviillennunduse Organisatsiooni (ICAO) Chicago konventsiooniga.
    2011. a detsembri jõuluootuses leppisid Euroopa Komisjon Siim Kallase juhtimisel ja Venemaa valitsus toonase majandusarengu ministri Elvira Nabiullina isikus kokku, et alates 2014. aasta 1. jaanuarist muudetakse kõik need lennuliiklustasud, mida Euroopa Liidu lennufirmad peavad maksma Venemaa territooriumist üle lendamise eest, kulupõhiseks ja läbipaistvateks.
    Paraku ei ole Venemaa seda lepingut täitnud ning Aeroflot nõuab ja lennufirmad maksavad raha endiselt edasi. Nüüd, ELi ja Venemaa vastastikuste majandussanktsioonide kehtestamise kontekstis, pressitakse Siberi ülelendude keeluga ähvardades Euroopa Liidult välja mainitud 2011. aasta lepingu praktiline mittetäitmine. Tagantjärele tarkusena tundub, et Venemaa ei võtnud selle lepingu täitmist kunagi eriti tõsiselt.
    Euroopa lennufirmadele tähendaks kõnealune keeld lendude pikenemist kuni neli tundi ning sellega kaasnevate kulutuste järsku kasvu. Üks suuremaid – Lufthansa - on juba jõudnud teatada, et nende firma kannataks näiteks kolme kuuga miljardi euro suuruse kahju.
    Piirangud, mida võidakse rakendada Lufthansa, British Airwaysi ja Air France´i jt Euroopa lennufirmade suhtes, võivad aga mõjutada ka Aeroflotti, kes saab ülelendude eest lennufirmadelt tasusid. Viimati mainitud majanduslik aspekt võibki olla põhjuseks, miks Venemaa tegelikult üle Siberi lende keelustada ei soovi, vaid kasutab seda üksnes ähvardamiseks, teades väga hästi, kui võimas mõju on Euroopa lennufirmadel Euroopa Komisjonis.
    Lennukeelde kui selliseid on aga maailmas ikka kasutatud. Reeglina on riigid keelanud täielikult või teatud kõrgustel lennud oma territooriumi kohal julgeoleku- või sõjalistel kaalutlustel. Nii on see juhtunud Liibüas, Bosnia ja Hertsegoviinas, Iraagis ja mujal. Samuti võivad lennuametid keelustada nende riigis registreeritud lennufirmade lende üle teatud territooriumide.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.