Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinkiga reisijate arv kasvas, kasum kahanes

    Tallinki laevFoto: Raul Mee

    Tallink suurendas teises kvartalis küll reisijate arvu, ent vähendas müügitulu ning kasumit.

    Tallink Grupp ja tema tütarettevõtted vedasid 2016. majandusaasta teises kvartalis kokku 2,4 miljonit reisijat, mida on 2,8% rohkem kui eelmise aasta teises kvartalis. Veetud kaubaveoühikute arv kasvas 7,3% võrra ning veetud sõiduautode arv kasvas 3,8%, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, seisab börsiteates.
    Kontserni auditeerimata konsolideeritud müügitulu oli teises kvartalis 245,2 miljonit eurot, mida on 3,4% vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kontserni teise kvartali auditeerimata kulumieelne ärikasum ehk EBITDA oli 36,2 miljonit eurot, eelmise aasta samal perioodil 55,2 miljonit eurot ja auditeerimata puhaskasum oli 9,8 miljonit eurot, eelmise aasta samal perioodil 28,5 miljonit eurot.
    Kontserni põhitegevuse käive kasvas teises kvartalis tänu suuremale pardamüügile, pardamüügi kasvu toetas suurem reisijate arv laevafirma opereeritavatel laevadel. Teise kvartali kogu müügitulu ja ärikasum olid samas madalamad võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, kogutulemust mõjutasid oluliselt madalamad prahtimise tulud seoses laevade Regina Baltica ja Silja Festival müügiga ning Silja Europa prahilepingu lõppemisega. Käesoleva majandusaasta tulemusele avaldab mõju ka reisilaeva Superstar müügi-tagasiprahtimise tehing. Nende äritegevuses toimunud muutuste tulemusel on teises kvartalis madalamad amortisatsiooni- ning intressikulud kuid kõrgemad tegevuskulud.
    Kontserni 2016. majandusaasta teise kvartali brutokasum vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 22,6% võrra ja oli 48,3 miljonit eurot, kulumieelne ärikasum vähenes 19 miljoni euro võrra ja oli 36,2 miljonit eurot. Teise kvartali kasumlikkust mõjutasid tulude struktuuri muutusest tulenev käibe langus, väiksem kütusekulu, kuid samas suuremad müügi- ja turunduskulud, kiirlaeva Superstar prahtimise kulu ja suuremad laevade opereerimise kulud.
    Kontserni netovõlg vähenes teises kvartalis 6,2 miljoni euro võrra ja oli kokku 466,2 miljonit eurot, netovõla ja EBITDA suhe oli teise kvartali lõpu seisuga 2,9.
    Kontserni auditeerimata puhaskasum oli 2016. majandusaasta teises kvartalis 9,8 miljonit eurot ehk 0,015 eurot aktsia kohta, eelmise aasta sama perioodi puhaskasum oli 28,5 miljonit eurot ehk 0,043 eurot aktsia kohta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.