• OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 500−0,11%6 040,28
  • DOW 30−0,22%44 684,4
  • Nasdaq 0,05%19 414,17
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,53
  • OMX Baltic0,13%267,98
  • OMX Riga0,25%878
  • OMX Tallinn0,38%1 718,56
  • OMX Vilnius0,33%1 043,13
  • S&P 500−0,11%6 040,28
  • DOW 30−0,22%44 684,4
  • Nasdaq 0,05%19 414,17
  • FTSE 1000,56%8 359,41
  • Nikkei 2251,91%39 248,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%111,53
  • 24.01.17, 15:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Naela langus sööb odavlennufirma kasumit

Easyjet teatas, et madalam naela kurss vähendab nende selle aasta kasumit 105 miljoni naela võrra, vahendab BBC.
EasyJet
  • EasyJet Foto: EPA
Täna avalikustatud raportis teatas Easyjet, et 2016. aasta viimase kolme kuuga tõusis nende reisijate arv 8,3 protsendi võrra. Kui odavnenud naela mõju välja jätta, siis langes ettevõte käive ühe istekoha kohta 1,2 protsendi võrra, 51,64 naelale.
Investorid reageerisid raportile ning lennufirma aktsia on täna odavnenud 8,4 protsenti.
Ettevõtte tegevjuht Caroline Mall aga ütles, et Easyjeti tulemused olid head. „Easyjeti esimene kvartal (eelmise aasta kolm viimast kuud – toim) läks hästi. Käibe, kulude ja reisijate numbrid vastasid ootustele. Seda vaatamata asjaolule, et keskkond on suhteliselt raske.“
Nael on alates Brexitist dollari suhtes odavnenud umbes 17 protsenti. Novembris prognoosis Easyjet, et odavam nael vähendab nende 2017. aasta kasumit 90 miljoni võrra. Nüüd prognoositakse, et negatiivne mõju saab olema hoopis 105 miljonit naela.
Brexit tekitab muret
Briti lennufirma tahab tegevust alustada ka Euroopa mandriosas, sest Suurbritannia EList lahkumine võib tähendada, et kaob ka „avatud taeva“ kokkulepe.
Nimelt on alates 1994. aastast saanud ELi lennufirmad lennata vabalt Euroopa linnade vahel, mis on võimaldanud odavlennufirmadel, nagu Easyjet ja Ryanair, nõnda suureks kasvada.
Selle tõttu loob Easyjet Euroopasse eraldi üksuse, et lennukid ei peaks lepete muutumisel iga kord Suurbritanniat läbima.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.11.24, 13:49
Mikrokraadiprogramm, täiendusõpe, avatud õpe – mis need on?
Tallinna Ülikooli mikrokraadiprogrammidest, täiendusõppest ning avatud õppest räägib lähemalt Tallinna Ülikooli koolitus- ja konverentsikeskuse avatud õppe peaspetsialist Marge Kõrvits.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele