Meediakontserni Ekspress Grupp käive kosus mullu neljandas kvartalis küll vaid protsendi jagu, kuid puhaskasum kasvas aastases võrdluses 13% võrra.
- Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu. Foto: Andras Kralla
Neljandas kvartalis oli börsifirma käive 17,4 miljonit eurot ja puhaskasum ligi 1,87 miljonit eurot. Aasta lõikes kerkis meediafirma käive 2% võrra, ligi 62,8 miljonile eurole. Puhaskasumit teeniti mullu ligi 4,4 miljonit eurot ehk 13% enam kui aasta varem.
Ettevõtte teatel oli käibe poolest edukas aasta meediasegmendi veebiosale, kus käive võrreldes eelmise aastaga suurenes 12%, ulatudes 18,6 miljoni euroni ning moodustades pea 30% kontserni kogutuludest.
„Positiivne on seegi, et trükimeedia Eestis näitab kõikidele ennustustele vaatamata jätkuvat elujõudu ja kasvatas võrreldes eelmise aastaga samuti käivet,“ märkis börsifirma juhatus värskes
kvartaliaruandes. „Viimasele aitavad kaasa uued tooted meie portfellis kui ka tellijatele ja jaetarbijale suunatud lisatooted. Olgu nendeks raamatud või ajakirjade erinumbrid. Trükimeedia kasvu veavad eelkõige tellimus- ja üksikmüük, kuigi keskmised tiraažid on langevas trendis.“
Samas nenditi, et trükiteenuste segmendis jätkub madalseis, millega kaasnenud tugev hinnakonkurents on vähendanud tulusid 1% ning tänu sellele on kukkunud ka kasumlikkus. „Eelarve tegemise ajal olime optimistlikumad, mistõttu võrreldes eelarvega jäi tegelik tulemus nii käibe kui ka EBITDA osas 5% ootustele alla,“ tõdes juhatus.
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?