Liina Laks • 10. märts 2017 kell 11:19

Hiinlased turgutavad luksuskaupade äri

Gucci veebruaris Milano moenädalal.  Foto: EPA

Pärast seda, kui Hiina hakkas 2013. aastal rangemalt korruptsiooniga võitlema, saabus luksustoodete pakkujatele raske aeg. Nüüd on olukord portaali finanzen.net andmetel taas paranemas.

Rikkad hiinlased on luksusbrändid enda jaoks taas avastanud. Finanzen.neti andmetel on luksusaktsiad esimest korda kolme aasta jooksul taas tõusuteel. Seda näitavad nii Gucci, Keringi kui ka LVMH aktsia.

Luksuskaubaäri turgutas Hiina kasvav majandus – ning brändide otsus langetada hinnad Euroopa tasemele. Peale hiinlaste on veel kaks luksusenäljas riiki: Venemaa ja Brasiilia, kes vahepeal tõusnud nafta hinnast ning tugevnenud valuutast kasu lõikasid. Finanzen.neti andmetel reisivad need rahvad hea meelega ning luksuskaupade ostmisel nad omale piiranguid ei sea. Euroopa luksuskaupade turg õitseb omajagu ka tänu terrorismile – maailmas näib turvalisi riike aina vähemaks jäävat ning neis riikides, kuhu reisitakse, riisutakse ka luksuskaupadest koor.

Muutustest oli kasu

Kuid mitte igal ettevõtte ei õnnestu uuest tõusust kasu lõigata. Keringi grupp, kellele kuuluvad nii Gucci, Saint Laurenti kui ka Puma bränd, on selle endale teadvustanud. “Gucci 2000dollarilised käekotid lausa lendasid riiulitelt,” kirjeldas Bloombergi analüütik Corinne Gretter viimastel nädalatel toimunud suurt jahti luksuskaupadele. Gucci juht Marco Bizzarri tegi möödunud aastal suure ümberkorralduse: ta vähendas sortimenti ja muutis poodide kontseptsiooni. Ning Kering teatas nüüd, et 2016. aasta neljanda kvartali käibenumbrid kasvasid 7 protsenti, 12,6 miljardile eurole. Nii suurt kasvu pole ettevõte viimase nelja aasta jooksul näinudki. Saint Laurenti kasum kasvas lausa 60 protsenti.

Keringi kohta on analüütikud öelnud, et sel aastal oodatakse kasumi vähemalt 14protsendist kasvu. Aktsia väärtus on aastaga aga kasvanud lausa 43 protsenti ning maksab tänase seisuga 236 eurot.

Prantsuse luksuskontserni LVMH käive kasvas möödunud aasta neljandas kvartalis 8 protsenti, kokku 11,3 miljardile eurole. Ettevõtte aktsia on aastaga kosunud 27 protsenti ning tänase seisuga tuleb ühe aktsia eest välja käia 196 eurot. Analüütikute hinnangul tuleb ka see aasta prantslaste jaoks ilus.

Kellaäril hakkas kehvasti minema

Ka Hermese ja Suurbritannia moeketi Burberry käibenumbrid ületasid finanzen.neti analüütikute ootusi. Šveitsi kellatootja Richemont kannatas 2016. aastal nõrga majanduse käes ning tegi nüüd jaanuaris korrektuure: ta vahetas välja neli juhtfiguuri ning tulevikus vähendatakse Hiina filiaalide arvu. Richemonti aktsia on pärast halba suve taas tõusuteel ning kosunud aastaga 13 protsenti. Tänase seisuga on aktsia hind 75 franki.

Samal ajal kui kursimuutused Euroopa luksusbrändidele head on teinud, kannatab nende USA konkurent tugeva dollari käes. Tiffany jõulumüük läks nii kesiselt, et brändi nõukogu esimees pidi jaanuaris endale uut tööd otsima hakkama. Tiffany väidab, et kannatab väga Trumpi tõttu: kuna ettevõte asub Trump Toweri vahetus läheduses, peletavad seal toimuvad sagedased protestid varakaid kliente. Samas tegi Tiffany aktsia aastaga läbi 36protsendise tõusu ning tema hind on tänase seisuga 88 dollarit.

Hetkel kuum