Sõjalennukite tootja Saab AB loodab, et ka nende allveelaevaäri saab hoo sisse, kirjutab uudisteportaal Bloomberg.
- Saabi sõjalenniki reklaamplakat. Foto: EPA
„Järgneva 10–15 aasta jooksul võime saada lepingud kolmelt või neljalt riigilt ehk 12 allveelaeva jagu,“ ütles Saabi juht Hakan Bshke, vihjates Poolas ja Hollandis ees ootavale laevastiku uuendusplaanile.
Lennukitootja sai ka allveelaevatootjaks ligikaudu kaks ja pool aastat tagasi, kui ostis ThyssenKruppilt Rootsis Kockumsis asuva tootmisüksuse. Tehingusse suhtus soosivalt
Rootsi riik, kes soovis pärast Krimmi annekteerimist Venemaa poolt oma sõjalist võimekust parandada.
Saab hakkas kohe ehitama allveelaeva A26, mille valmistamine oli ThyssenKruppil soiku jäänud.
Bloombergi andmetel plaanib Poola osta Saabilt veel sel aastal kolm allveelaeva. Hollandi puhul võib aga aega minna. Samas alustas Saab koostööd hollandlaste Damen Shipyards Groupiga, et ehitada neli Walrus-klassi allveelaeva.
Möödunud aastal sai Saabi allveelaevaäri kaks tagasilööki, kui tal ei õnnestunud võita Norra ja Austraalia konkurssi ning valituks osutusid vastavalt Saksa ja Hollandi ettevõtted.
„Euroopas on kasvanud huvi allveelaevade ja allveelaevavastase sõjatehnika vastu,“ ütles rahvusvahelise strateegiauuringute keskuse analüütik Nick Childs. Euroopast väljaspool on arengud veelgi kiiremad: Aasia regioonis on nõudlus kasvanud kiiresti, kuna Hiina on merejõuna aina tugevamaks muutunud.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.