Üks maailma suuremaid laevandusettevõtteid, Taani kontsern Maersk allkirjastas Saksamaa kontserni Dr. Oetkeriga kauaräägitud lepingu, millega Hamburg Südi laevakompanii läheb taanlaste omandusse, kirjutab Handelsblatt.
Tehingu täpset hinda pole kumbki osapool avalikustanud, kuid Handelsblatti andmetel võib see ulatuda 4,7 miljardi euroni.
Hamburg Süd on olnud 80 aastat Saksa perekonnafirma omanduses. Kuigi laevakompanii pole majandustulemusi avaldanud, on ta – nii nagu enamik teisi maailma laevafirmasid – sakslaste hinnangul kahjumis. Hamburg Südi juhtimise alla kuulub 130 konteinerlaeva.
Taanlased suurendavad tehinguga oma turuosa maailmameredel: kui nende senine maht ulatus 2,5 miljoni standardkonteinerini, siis Hamburgist saavad nad veel pool miljonit juurde. Sellega suureneb Maerski turuosa 17 protsendile ning ta kindlustab turuliidri positsiooni. Talle järgnevad 13 protsendiga Šveitsi-Itaalia ühisfirmale kuuluv Mediterrean Shipping Company (MSC) ning 8 protsendiga prantslaste ettevõte CMA CGM.
Seotud lood
Lisatud interaktiivne kaart Läänemereriikide tänase olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.