Varem pole USAs nõnda palju jaemüüjaid pankrotti läinud. Põhjuseks on eelkõige e-kaubanduse väga kiire kasv, vahendab Bloomberg.
- Kõige suurem löögi all on rõivamüüjad. Foto: EPA
Veidi rohkem kui kolme kuuga on uste sulgemisest teatanud 14 jaemüügiketti, selgub S&P Global Market Intelligence’i analüüsist. See on peaaegu sama palju kui 2016. aastal kokku (aastaga suleti 18 poodi). Heas olukorras jaemüügi segmente on vähe, suur osa on sunnitud ennast ümber organiseerima.
Müügipinda on liiga palju, sellest püütakse lahti saada ja viia äri rohkem internetti. S&P kirjutas oma analüüsis, et jaemüüjatele on finantsilisi probleeme tekitanud eelkõige saamatus e-kaubanduse pealetungiga toime tulla.
Riidemüüja Urban Outfittersi tegevjuht Richard Hayne ütles, et poode on lihtsalt liiga palju, eriti selliseid, mis müüvad riideid. „See tekitas mulli ning sarnaselt kinnisvaramullile on lõhkenud ka see,“ ütles ta. „Me näeme tulemusi – uksed pannakse kinni ja rendihinnad kukuvad.“
Kõige enam on löögi all kaubamajad, elektroonika- ja rõivamüüjad, selgub S&P analüüsist. Kõige turvalisemad on toidumüüjad ning koduremondiga seotud kauplused.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.