Baltika Grupi esimese kvartali puhaskahjum ulatus 590 000 euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suurenes kahjum 97 000 euro võrra, selgub ettevõtte börsiteatest.
- Baltika uus pood Serbias Foto: Baltika Grupp
Grupi müügitulu kasvas esimeses kvartalis 2 protsenti (võrreldes eelmise aasta sama ajaga) 10,76 miljoni euroni. Jaemüük kasvas 1 protsendi 8,52 miljoni euroni. Kõige enam kasvas jaemüük Eesti turul (+4%).
Hulgi- ja frantsiisimüügi müügitulu kasvas 3 protsenti 1,85 miljoni euroni. Müügikasvu toetasid suurenenud müügimahud kaubamajade ketile Peek & Cloppenburg ja sisenemine uuele frantsiisiturule Serbias. Baltika brände esindavaid frantsiisipoode oli esimese kvartali lõpu seisuga 33 – see on 26 protsenti kõigist Baltika poodidest.
Baltika e-poe müügitulu suurenes 38 protsenti 349 000 euroni. Kaupa telliti 31 riigist ja suurima müügimahuga olid Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome. Enim osteti e-poest Montoni ja Ivo Nikkolo brändide tooteid.
Ettevõtte brutokasumi marginaal langes 1,8 protsendipunkti võrra 48,8 protsendini. Brutokasumi marginaalile avaldas eelkõige mõju talvekaupade ülepakkumine Balti jaeturgudel ning sellest tulenevad suuremad allahindlused, mis konkureerisid ka uue hooaja kaupade müügiga. Samuti mõjutas selle aasta esimese kvartali brutomarginaali traditsioonilise hooajasisese allahindluskampaania alustamine märtsis (eelmisel aastal toimus allahindluskampaania aprillikuus).
„Ettevõtte üheks 2017. aasta eesmärgiks oli kõigi müügisuundade mahtude kasv, mis esimeses kvartalis ka saavutati,“ kirjutas firma oma börsiteates. "Samas tulenes jaesektori müügikasv osaliselt sügavamatest allahindlustest, mis vähendasid brutokasumit ja mistõttu lõpetas ettevõte esimese kvartali 97 000 eurot suurema kahjumiga võrreldes eelmise aasta tulemusega."
Seotud lood
Ettevõtete juhtidel tuleb muude küsimuste kõrval mõelda ka sellele, mil moel oma töötajaid kõige tulemuslikumalt innustada. Mitmed neist on kasutusele võtnud boonuspaketid ja üha rohkemad kaaluvad töötajatele lisahüvede pakkumist, just selliste, mida päriselt enim vajatakse ning hinnatakse: tööalased arenguvõimalused, rahalised boonused, täiendav tervisekindlustus, paindlik töökorraldus ja ühisüritused. Leinonen toetab oma klientidest tööandjaid iga päev just motiveerimisprogrammide väljatöötamisega. Millised on kõige populaarsemad boonusmeetmed?