Äripäev • 26. juuni 2017
Jaga lugu:

PRFoods omandab 15 miljoni eest kaks Suurbritannia firmat

PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela  Foto: Veiko Tõkman

Eesti kalatööstusettevõte PRFoods teatas täna, et kutsub kokku aktsionäride erakorralise üldkoosoleku, et saada luba John Ross Jr Ltd ja Coln Valley Smokery Limited ostuks.

PRFoods teatas, et sõlmis 21. juunil müügilepingu, mille järgi omandab PRFoods 85 protsenti Suurbritannia ettevõtete John Ross Jr Ltd (JRJ) ja Coln Valley Smokery Limited (CVS) aktsiatest. Loodavas struktuuris jääb 15protsendine vähemusosalus Leigh'de perekonnale.

JRJ on PRFoodsi juhatuse liikme Indrek Kasela sõnul juhtiv globaalne Šotimaal käideldud lõhe müüja, tarnides tooteid kolmekümnesse riiki. JRJ-le on Briti kuninglik perekond välja andnud kuningliku garantii (Royal Warrant Holder).

JRJ mullune käive ulatus 13,7 miljoni euroni ja CVSi käibeks kujunes 4,9 miljonit eurot. PRFoodsi mullune käive oli 47,4 miljonit eurot.

Tehingu hind on vastavalt börsiteatele 15,4 miljonit eurot ning suurem osa summast kaetakse pangalaenuga. Nii plaanib PRFoods võtta 12 miljonit eurot laenu Saaremaa Kala ASi kaudu kas Swedbankist või SEBst ning lisaks 1,5 miljonit eurot laenu 5protsendilise intressimääraga investeerimisfirmalt Amber Trust II S.C.A SICAR.

Tehingu peavad heaks kiitma aktsionärid 19. juuliks planeeritud aktsionäride erakorralisel üldkoosolekul, seejärel teavitab PRFoods investoreid ka võimalikust muutuvast dividendipoliitikast.

Indrek Kasela: saame hetkega premium-kategooria ettevõtteks

Äripäevale antud intervjuus ütles PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela, et ettevõte on endiselt huvitatud välisriikidesse laienemisest, kuid Baltikumis neile huvipakkuvaid ettevõtteid ei ole.

Kuidas sündis just nende ettevõtete ostuotsus?

PRFoodsi strateegia nägi ette, et peame välja murdma uutele turgudele, et muutuda keskmise suurusega regionaalsest tootjast tõeliseks rahvusvaheliseks tegijaks. Šoti lõhe on kindlasti maailma üks tuntumaid rahvusvahelisi brände premium- ja luksuskategoorias.

John Rossi Jr asutaja Andrew Leigh oli minemas pensionile ning tema lapsed Christopher Leigh ja Victoria Leigh-Pearson soovisid jätkata ettevõtte arendamist ning nii meie üksteist leidsime. Ütleme, et see oli nagu armastus esimesest pilgust, sest nii nende kui ka meie eesmärk on ehitada kiiresti kasvav rahvusvaheline ettevõte, mis toodaks maailma parimaid Šoti lõhe tooteid ja samuti maailma parimaid Soome ning Saaremaa kalatooteid. 

Milline positsioon on omandatavatel ettevõtetel kohalikul turul?

John Ross Jr. on Suurbritannia juhtiv Šoti lõhetootja ning on esindatud kõikides kõrgetasemelistes kaubamajades ning hotellides. Samuti oleme ametlik tarnija Wimbledoni tenniseturniiril, Ascotil, Henley regatil ja teistel Suurbritannia olulisematel spordisündmustel. John Ross Jr. tooteid tarbivad nii Suurbritannia kuninglik perekond kui ka suuremate kaubanduskettide kliendid.

John Ross Jr sai eelmisel aastal ka Queen's Awardi, mis on Suurbritannia suurim tunnustus sealsetele eksportivatele ettevõtetele. Loomulikult räägime me toodetest, mis on täiesti erinevas hinnakategoorias võrreldes meie praeguste turgudega Soomes ja Eestis.

Milliseid positiivseid arenguid ostutehing kaasa toob?

Tänu John Ross Jr. liitumisele saab PRFoodsist hetkega premium-kategooria rahvusvaheline kalatoodete tootja, kelle tooteid müüakse üle 30 riigis. See on kõva tunnustus ka Saaremaa ja Soome toiduainetetööstusele.

Teadupärast on see esimene kord, kui Baltikumist pärit ettevõte saab Briti kuningakoja ametlikult tunnustatud kvaliteettootjate ülieksklusiivsesse perekonda. 

Kas laenu võtmine mõjutab teie hinnangul järgnevatel aastatel ka PRFoodsi dividendipoliitikat?

Näeme järgnevatel aastatel väga kiiret kasvu John Ross Jr. ja PRFoodsi ettevõtetele, nii käibes kui ka kasumis. Teavitame oma plaanidest, sh dividendipoliitikast, aktsionäride erakorralisel koosolekul, mis peab selle tehingu heaks kiitma.

Kas plaanite lähiaastatel veelgi laieneda?

PRFoodsi huvitab kindlasti ka edasine rahvusvaheline laienemine, Baltikumis me ei näe ühtegi arvestatavat ettevõtet või kaubamärki, millest oleksime huvitatud. Enamik kohalikke tootjad on siiski liiga väikesed ja tegelevad liialt allhankega. Seega on suund muudel turgudel tegutsevatel ettevõtetel.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Hetkel kuum