• Jaga lugu:

    Investor: viski on nagu kuld

    ViskiFoto: epa

    Viskiga kauplemise portaali WhiskyInvestDirect juht leiab, et alkoholi investeerida on sama, mis osta kulda.

    Kauplemisportaali juht Rupert Patrick selgitas, et neil, kes tahavad investeerida kallisse alkoholi, tasuks mõelda Šoti viski peale. Patricki äri on üks osa BullionVaultist, mille näol on tegu veebipõhise kauplemisplatvormiga, mille kaudu saavad investorid kaubelda kulla, plaatina ning hõbedaga.
    Patrick märkis CNBC-le antud intervjuus, et need investorid, kes ostavad kangi kulda ning jäävad selle hinnatõusu ootama, võiksid proovida hoopis kallisse viskisse investeerimist – alkohol seisab vaatides aastaid ning 10-15 aasta pärast on tegu millegagi, millega saab kauplemisportaalides kaubelda.
    Rare Whiskey Icon 100 indeks tõestab Patricki sõnu. Investorid näivad olevat alkoholi enda jaoks leidnud: haruldaste viskide hind on viimase 12 kuu jooksul tõusnud enam kui 34% võrra.
    Patrick selgitab, et majanduslikult helgema tuleviku nimel on ta oma investeeringu teinud järgmiselt: tal on kokkulepped otse tehastega, kellelt ta viskit ostab ning selle seejärel viskikeldrisse hoiule paneb. Seal saab see aastate jooksul valmida ning täiustuda, kuniks hind tasapisi kerkima hakkab. Samal ajal maksab Patrick viskikeldritele hoiustamise eest renti.
    Patrick selgitas, et mõnes mõttes on viski nagu kuld: osta, pane see seisma ning oota. Kui õige aeg käes, müü maha või vaheta mõne teise varaklassi vastu. Ta lisas, et sarnaselt kullaga on viskigi puhul selge, et selle hind tõuseb aeglaselt: see tähendab, et tegu pole ajutise hullustusega, mis võib kiiresti mööda minna.
    Enamik investoreid Aasias
    Välismeedia on varasemalt kirjutanud, et eriti aktiivsed on viskisse investeerimisel Aasia investorid.
    William Grant & Sonsi viskibrändi Glenfiddich regionaalne saadik Matthew Fergusson-Stewart ütles CNBC-le tänavu juunis, et viski kasuks räägib see, et see võib seista pudelis 100 aastat. “Kui sul on väga hea viski, mida toodeti vaid mingil kindlal perioodil ning mida mitte kunagi enam tootma ei hakata, on sul hea investeering,” selgitas ta.
    Selgub, et Aasia investorid on selle avastanud ning neist on saanud kollektsionäärid. Näiteks tegutseb Singapuris viskifond B28, mis kogub investoritelt raha, et viskisid (portaali Cask & Drams andmeil ka haruldasi rumme) kokku osta ning seejärel kallimalt maha müüa. Fondi asutaja Mike Soldner tõdes, et eelmisel aastal oli fond 20%ga kasumis, sel aastal loodetakse kasumit 15% juurde.
    Aasia ja näiteks lääneriikide viskiinvestorite erinevus on see, et viimased on pigem kollektsionäärid ning koguvad hinnalisi viskisid nende nii-öelda füüsilisel kujul oma kogusse. Aasia investorid lähenevad teistmoodi, peamiselt läbi fondide ning muude taoliste alternatiivsete võimaluste.
    Siiski tasub märkida, et viskisse investeerimisel on ka omad ohud. Sarnaselt teistesse alkohoolsetesse jookidesse investeerimisel, ei ole viski hinnastamine kuigi läbipaistev, nagu seda on aktsiate või võlakirjade puhul. Samuti sõltub vanadesse ning ajaloolistesse viskidesse investeerimine suuresti moest ehk raske on hinnata, mis võiks parajasti investoreile ja ostjaile peale minna.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tõnu Mertsina: jaekaubandus buumib
Jaekaubanduse kasv on tugev ka ilma välisturistideta ja on võtnud eelmise kümnendi finantskriisi eelsete buumiaastate mõõtmed, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Jaekaubanduse kasv on tugev ka ilma välisturistideta ja on võtnud eelmise kümnendi finantskriisi eelsete buumiaastate mõõtmed, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Spaade ja hotellide avanemine aitas Tallinna Veel rohkem müügitulu teenida Kasum kerkis kordades
Teises kvartalis kasvas Tallinna Vee müügitulu aastavõrdluses üle 7%, mille põhjustas leebematest koroonapiirangutest tingitud äriklientide suurem veetarbimine ning ehitusteenuste tulu suurenemine.
Teises kvartalis kasvas Tallinna Vee müügitulu aastavõrdluses üle 7%, mille põhjustas leebematest koroonapiirangutest tingitud äriklientide suurem veetarbimine ning ehitusteenuste tulu suurenemine.
Idufirma lõi kaupluse, mida esmapilgul näha ei ole. Ka Cleveron valmistub tulevikutrendiks
Tallinna on lühikese ajaga tekkinud toidupood, mida esmapilgul näha ei ole. Eesti esimese dark store'i kontseptsiooni maaletooja on idufirma FoodBit. Oma pimelaoga on turule tulemas ka Bolt, samuti lõpetas pilootprojekti hiljuti Cleveron.
Tallinna on lühikese ajaga tekkinud toidupood, mida esmapilgul näha ei ole. Eesti esimese dark store'i kontseptsiooni maaletooja on idufirma FoodBit. Oma pimelaoga on turule tulemas ka Bolt, samuti lõpetas pilootprojekti hiljuti Cleveron.
Kas osta või rentida?
Ettevõtete vajadused muutuvad hoogsalt arenevas maailmas väga kiiresti ning viimasel aastal mõjutas seda lisaks ka koroonakriis. Ettevõtted pidid muutunud keskkonnale kiiresti reageerima ja tegema vajalikke muudatusi oma töökorralduses ning näiteks ka arvutipargi haldamine on osutunud paljude jaoks parajaks väljakutseks.
Ettevõtete vajadused muutuvad hoogsalt arenevas maailmas väga kiiresti ning viimasel aastal mõjutas seda lisaks ka koroonakriis. Ettevõtted pidid muutunud keskkonnale kiiresti reageerima ja tegema vajalikke muudatusi oma töökorralduses ning näiteks ka arvutipargi haldamine on osutunud paljude jaoks parajaks väljakutseks.