Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Miks Google nõnda kiiresti kasvab?
Google suutis kolmandas kvartalis oma käivet suurendada 5 miljardi dollari võrra. Suure osa kasvust moodustas ettevõtte reklaamiäri, aga mitmed teised sektorid paisusid isegi kiiremini.
Üleüldiselt kasvas
Alphabeti kolmanda kvartali käive 27,8 miljardi dollarini. Aastatagusega võrreldes oli kasv lausa 25 protsenti (5,5 miljardit dollarit). See võimaldas ettevõttel teenida ka 6,73 miljardit dollarit kasumit. Minevikus on kõige kiiremini kasvanud reklaamiäri rahavoog, mis nüüd tõusis 20protsendi võrra, 19,7 miljardi dollarini. See näitaja ületas analüütikute ootusi 500 miljoniga, selgub
FactSeti andmetest.
YouTube'il läheb hästi
Google müüb reklaame oma otsingumootori ja teiste teenuste juurde, näiteks Gmaili ja Youtube’i. Alphabet ei too YouTube’i käivet eraldi välja, aga videosait tõi selle aasta alguses turule uue teleteenuse ning selle juurde müüdud reklaamidel läks ettevõtte juhtkonna sõnul väga hästi.
„YouTube’i reklaame vaadatakse meie tööstuses kõige rohkem,“ ütles Google’i tegevjuht Sundar Picahi neljapäeval, mil ettevõte avaldas ka oma kvartalitulemused. „YouTube’i reklaamide vaatamise määr on nüüd 95 protsenti, mis on tunduvalt kõrgem kui üleüldine reklaamivideode vaatamise määr – see ulatub vaid 66protsendini.“
Teised segmendid kasvasid 40 protsenti
Tõsi, reklaamid moodustavad väga suure osa Google’i käibest, aga „teised“ segmendid kasvasid tegelikult kaks korda kiiremini – võrreldes eelmise aastaga suurenes nende käive 40 protsenti. Sinna hulka kuuluvad näiteks riistvara müük, Google’i pilveteenused ja Google Play poega seotud teenused. Nende segmentide kogukäive ulatus 3,41 miljardi dollarini, veel aasta tagasi oli see 2,43 miljardit. Alphabet ei avalda oma müügitulu näitajaid detailselt – see tähendab, et teenuste käivet eraldi välja ei tooda. Tulemuste teatamisel andsid Alphabeti juhid mõista, millistel segmentidel läks kõige paremini.
„Me tegime nimekirja, kus panime erinevad segmendid kirja selle järgi, kui suur on nende panus käibesse,“ ütles Alphabeti finantsjuht Ruth Porat. „Ilmselgelt on meil mitmeid erinevaid ärisid ja nagu me oleme varem öelnud, siis kõige tugevamald kasvavad pilveteenuste ja riistvara segmendid. Veidi aeglasemalt kasvas Google Play.“
Pichai reklaamis oma esinemises ka ettevõtte tehisintellektil põhinevad pilvetehnoloogiat. Lisaks sellele tõi ta välja, et Alphabeti masinõpe on üks peamisi põhjuseid, miks kliendid valivad pilveteenuste puhul konkurentide (Amazon ja Microsoft) asemel Google’i.
Konkurentidest parem tehnoloogia
„Põhjus, miks me oleme paljudel juhtudel võitnud, peitub meie paremas tehnoloogias. Meil on edumaa masinõppes,“ ütles Pichai. „Ja see on valdkond, kus me ka edaspidi oleme esirinnas.“
Pichai lisas, et partnerlus mitmete erinevate ettevõtetega nagu Cisco Systems ja Vmware on aidanud Google’il samuti kliente juurde võita.
Tõsi, Google’i riistvara käibesse ei ole arvestatud uusi tooteid nagu Pixel 2 nutitelefonid. Need toodi turule selle kuu alguses ja kolmanda kvartali müügis need ei kajastu. Lisaks Pixeli telefonidele tuldi avalikkuse ette ka nutikõlariga Home Mini, juhtmevabade kõrvaklappidega ja uue virtuaalreaalsuse seadmega.
Pühendunud riistvara arendamisele
„Ettevõte on väga pühendunud riistvara arendamisele,“ ütles Pichai neljapäeval. Põhjuseks on asjaolu, et see aitab tarbijatel Google’i tarkvara paremini ära kasutada.
Pixel 2 ja Pixel 2 XL telefonidega on tekkinud juba praegu mitmeid probleeme, aga Google on öelnud, et need probleemid on tarkvara uuenduste ja garantiiparandusega korda tehtud. Sellest ettevõtte juhid neljapäeval aga ei rääkinud.
Alphabeti aktsia jõudis reedel uue rekordini, ühtasi ületas ettevõtte turuväärtus 700 miljardi dollari taseme. Alphabeti aktsia on tänavu kallinenud üle 25protsendi, S&P 500 indeks on samal ajal kallinenud 15 protsenti. Reedel kallines Alphabeti aktsia ligi 5 protsenti.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.