Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nike'i aktsia kahe aasta tipus
USA spordirõivaste tootja Nike'i aktsia kerkis reedel enam kui 4,5%, jõudes kõrgeimasse punkti alates 2015. aasta sügisest.
Väärtpaberi hüppelise kallinemise põhjuseks olid analüütikafirmade Bernstein Research ja Wedbush Securities äsja avaldatud ülevaated, mis leidsid, et Nike'i mullune otsus panna rohkem rõhku otsemüügile võib anda märkimisväärse tõuke firma kasumimarginaalile. Täpsemalt püüab Nike müüa oma tooteid senisest suuremal määral läbi veebipoodide (nt Amazoni) ja firma enda esinduste ning kasutada vähem hulgimüüjaid.
Bernstein Researchi analüütiku Jamie Merrimani hinnangul on Nike'i otsemüügisegmendi brutomarginaal tervelt 62%, sellal kui hulgimüügist pärinev käibeosa peab leppima 38 protsendiga. Otsemüügi osakaalu suurenemine 42 protsendini kasvataks üldist brutomarginaali 2022. aastaks seega lausa 3,3% võrra.