Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Naftagigandid tõotavad üksteise võidu suuremaid kasumeid

    Naftaplatvorm Suessi lahesFoto: EPA

    Naftafirmad on kasinuspoliitika seljataha jätnud ning pööranud lootusrikka pilgu kasvule.

    Peale naftahindade langust 2014. aasta 115 dollari pealt 27 dollarile barreli kohta 2016. aastal pidid naftafirmad kulusid kärpima ja suudavad nüüd 50-55dollarilise barrelihinna juures teenida sama palju kasumit kui varem 100 dollari juures, kirjutab Reuters.
    Kerkiv nafta hind on tõstnud naftafirmade lõppenud aasta rahavood esimes korda pärast languse-eelset aega kõrgemale ning siht on pööratud kasvule. Nüüd, kus üle 60dollarilist hinda barreli kohta oodatakse kümnendi lõpuni, on naftagigandid enesekindlad, et suudavad aktsionäridele kena kasumit teenida.
    Neist enesekindlama prognoosiga tuli välja Total, kes lubas tõsta dividendi 10 protsendi võrra, osta tagasi 5 miljardi jagu aktsiaid aastaks 2020 ning lõpetada kokkuhoiupoliitika, mille järgi dividendide asemel jagati lisaaktsiaid.
    Dividendi tõstsid ka Norra Statoil ja USA Chevron, BP oli neist veel sammu eespool, alustades aktsiate tagasiostu juba lõppenud aasta viimases kvartalis. Shell ostab plaani järgi tagasi 25 miljardi dollari jagu aktsiaid.
    Kasinuspoliitika lõpp
    Peale kolm aastat kestnud kasinuspoliitikat - kus hoiti kokku töökohtade arvelt, alandati uuringute eelarveid ning muudeti tehnoloogiat efektiivsemaks - on juhid nüüd eesmärgiks seadnud kasvu ja üksteise ülelöömise.
    „Juhatuse prioriteet on hoida ambitsioonikat kasvu ja luua jätkuvat väärtust meie aktsionäridele,“ lubas Totali juht Patrick Pouyanne läinud neljapäeval investoritele.
    Kohtumisel analüütikutega rõhutasid Shelli juht ja rahandusjuht üheksa korda, et nende eesmärk on teha ettevõttest „maailma klassi investeering“. Shelli juht on ka varem öelnud, et tahab Exxoni domineerimisele väljakutse esitada, kuigi viimane on oma 321 miljardi dollarilise turuväärtuse järgi Shellist 62 miljardi dollari jagu suurem.
    Selle saavutamiseks tegi Shell raskuste ajal ambitsioonika sammu, ostes 2016. aastal 54 miljardi dollari eest rivaali BG Grup, mille pööras maailma suurimaks vedelgaasi (LNG) vahendajaks ja Brasiilis suureks naftatootjaks.
    Kuid Shell ei olnud ainus, kes turu madalseisu ära kasutas. Total ostis Maersk Oili 7,5 miljardi dollari eest ja Engie LNG äri 1,5 miljardi eest. BP tegi mitu investeeringut Aafrikas ja Norras ning Exxon parandas positsiooni USAs, investeerides 6 miljardit dollarit põlevkiviõliärisse.
    RBC Capital Marketsi analüütiku sõnul suudab parima potentsiaaliga Shell küll aktsionäridele raha teenida, kuid Total ei jää palju maha. „Total on kasvava dividendi ja dividendide tagasiostudega Shellile väga lähedal, kuid kiirema kasvu ja väiksema volatiilsusega.“
    Shelli dividenditootlus 2019. aastaks on prognoosi järgi 8,2 protsenti, võrreldes Totali 6,7%, BP 5,9% ja Statoili 5,2% ning Exxoni 4,7 ja Chevroni 4,2%ga.
    „Üldiselt on olnud tugev aasta. Raha hulk kasvas, tootmine kasvas ja nad paistavad päris enesekindlad,“ ütles Aberdeen Asset Managementi fondihaldur James Laing.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.