Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viking FSTR sõi reisifirma kasumi
Möödunud suvel Tallinn-Helsingi liinil kurseerinud Viking FSTR tõi endaga kaasa märgatavalt kasvanud tegevuskulud, mis viisid ka ettevõtte kasumimarginaali langusse.
Läänemerel seitsme reisilaevaga opereeriv Viking Line teatas börsile, et ettevõtte käive nihkus möödunud aastal 0,6 protsenti ülespoole 522,7 miljoni euroni, kuid tegevuskulud kasvasid samal ajal 3,3 protsenti 339,1 miljoni euroni. Börsifirma nimetas aastatulemusi kehvaks, kuid viimase kvartali oma pigem heaks.
Kõrgemad tegevuskulud tulid peamiselt kiirkatamaraani aprillist-oktoobrini kestnud sõiduperioodist. Reisijatelt teenitav kasum sellele üldiselt raskes konkurentsiolukorras järgi ei tulnud ning Viking Line’i kasum langes 8 miljonilt 5,3 miljonile eurole ehk 0,49 eurole aktsia kohta.
Reisijate arvult osutus 2017. aasta Viking Line’le rekordiliseks, ühtekokku reisis ettevõtte laevadega 6,9 miljonit inimest. Võrdluseks konkurent Tallinki laevadel sõitis möödunud aastal 9,8 miljonit reisijat. Viking Line’i turuosa Helsingi-Tallinna liinil kasvas ettevõtte hinnangul 2,9 protsendipunkti 26,1 protsendile.
Ettevõte tellis ka Hiina laevatootjalt Xiamen Shipbuilding Industry’lt uue reisilaeva. 2020. aastal valmiv laev läheb maksma 194 miljonit eurot. Aruandeperioodile järgnenud ajal, jaanuaris otsustas Viking Line loobuda võimalusest tellida samalt tootjalt veel üks laev.
Käesoleval aastal ootab Viking Line jätkuvat survet pakutavate teenuste hindadele ja mahtudele, mis võivad veelgi vähendada netoteenistust reisija kohta. Ka kütusehinnad võivad tänavu tõusta. Juhtkond ootab eelmisest aastast tugevamat tegevuskasumit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.