Indrek Mäe • 27. veebruar 2018
Jaga lugu:

Baltika tulemus rõõmustas aktsionäre

Montoni kauplus
Montoni kauplus  Foto: Raul Mee

Baltika täna avaldatud majandustulemustest selgub, et kuigi brutokasumi- ja käibenumbreid suudeti parandada, on tegemist siiski kosmeetilise paranemisega.

Nii kasvas Baltika käive neljandas kvartalis 12,7 miljonilt eurolt 12,97 miljonile eurole ehk 2 protsenti,   aastane käive kerkis 47 miljonilt eurolt 47,5 miljonile. Lisaks suutis ettevõte möödunud aasta viimases kvartalis maksueelset kasumit 334 000 euro võrra kasvatada ning selle suuruseks kujunes  959 000 eurot.

Investorid võtsid Baltika täna avaldatud tulemused vastu siiski positiivselt. Nii oli ettevõtte turuväärtus lõunaks kerkinud 6,3 protsenti  18 775,81 euro suuruse käibe juures.

Vastuolulised kasuminumbrid

Siiski kulus viimases kvartalis saadud kasum varasemate kahjude korvamiseks ning nii vähenes aasta lõikes Baltika maksueelne kasum pea poole võrra, 97 000 eurole. Kasumi suuruseks ühe aktsia kohta kujunes 2017. aastal 2 eurosenti.

Pärast kolme kvartali pikkust langust suutis Baltika Balti regiooni jaeäri kasvule pöörata, tulemuseks 2protsendine kasv neljandas kvartalis. „Sügis-talvise hooaja kollektsiooni pakkumine tõi novembris ja detsembris külastajad taas kaubanduskeskustesse ning müügi kasvule aitas kaasa nii tehingute arvu kui ka keskmise ostu suurenemine,“ märkis Baltika juhatuse liige Maigi Pärnik-Pernik. „Peamist tuge kasvu taastumisele saadi Eesti ja Läti turgudelt,“ lisas ta.

Brutokasumi kasvule aitas Pärnik-Perniku hinnangul kaasa ka teisel poolaastal ettevõttes rakendunud konservatiivsem kulupoliitika ja efektiivsem varude juhtimise protsess. „See koos soodsamate sisseostutingimustega taastas aasta lõpus brutokasumi kasvu ning päädis viimase viie aasta suurima kvartalis teenitud brutokasumi marginaaliga,“ rõõmustas ta 23,67 miljoni euro suuruse aastase brutokasumi üle, mis näitas samuti kerget kasvu.

Probleemid Ida-Euroopast

Pärnik-Perniku sõnul valmistas Baltikale neljandas kvartalis muret hulgi- ja frantsiisimüük, mille maht vähenes 7 protsenti. „Neljanda kvartali müügi languse peamine põhjus oli Ida-Euroopa frantsiisipartnerite keerulisem majanduslik olukord ning väiksem nõudlus uute tellimuste järgi,“ selgitas ta.

Mahtu toetasid aga hiljuti lisandunud Serbia turg ning kaubamajade kett Peek & Cloppenburg Saksamaal ja Austrias. Hulgimüüki toetasid ka PyeongChangi olümpiamängud, mis võimaldasid partneritele rohkem tooteid müüa.

Suurima osakaalu hulgi- ja frantsiisimüügist ehk 60 protsenti moodustas Baltikal Montoni bränd.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt