Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    „Tallink purjetab heades vetes ja heades kätes“

    Tallinkilt tugevad tulemused.Foto: Andres Haabu

    Tallinki täna avaldatud majandustulemused rõõmustavad investoreid vaatamata sellele, et dividend püsib möödunud aasta tasemel. Ka aktsia liikus tugevas plussis.

    „Müügitulude ja kasumi kasvuga võib igati rahule jääda, saavutati ka kõigi aegade suurim aastane reisijate arv,“ rõõmustas 63 000 Tallinki aktsiat omav Aivar Sõerd.
    „Igati ootuspärased tulemused, kasumikasv ligi 12 protsenti ning seda vaatamata tihenenud konkurentsile ja 11,6 miljoni euro võrra suurenenud kütusekuludele,“ nõustus temaga 29 000 Tallinki aktsia omanik Toomas Kivimägi. „Tallink purjab heades vetes ja heades kätes,“ oli Kivimägi tulemuste taustal täis optimismi.
    Tugi majanduselt
    Heade tulemuste taga seisab Sõerdi hinnangul fakt, et Tallinki laevaliinide sihtriikide majandused on kasvufaasis. „See peegeldub kaubaveomahtude ning restoranide ja kaupluste müügitulude kasvus, mis on muljetavaldav,“ märkis ta. „Siin on kindlasti osa ka Tallinki tavapäraselt professionaalsel müügitööl,“ loetles Sõerd Tallinki edu põhjuseid.
    Veel tõstis Sõerd Tallinki majandustulemustes esile firma tugevat finantsseisu. „Eriti positiivne on netovõla jõuline langetamine, mis neljanda kvartali lõpuks langes koguni 470 miljoni euro tasemele,“ viitas ta sellele, et numbrit suudeti parandada kolme kuuga rohkem kui veerandi võrra. „See osutus võimalikuks ka tänu sellele, et laevade müügist saadud raha kasutati laenude ennetähtaegseks tagasimaksmiseks.“
    Lisaks on Sõerdi sõnul praeguseks selge, et konkurent Viking Line oma uue katamaraaniga tõenäoliselt soovitud tulemust ei saavutanud. „Laeva ajutine liinile lisamine pole otstarbekas,“ arvas ta. „Ajutise liinile toomise ja liinilt mahavõtmise kulud on liiga suured,“ põhjendas ta oma seisukohta ning seda, miks Viking Line tõenäoliselt Tallinkile soovitud mahus konkurentsi ei pakkunud.
    Tagasihoidlik dividend
    Nii Sõerd kui Kivimägi peavad aga Tallinki sel aastal väljamakstavat dividendi, 3 senti aktsia kohta, tagasihoidlikuks. „Oleksin oodanud 4sendilist dividendi, aga pole hullu midagi ka 3 sendi puhul,“ tunnistas Sõerd. Tema sõnul seisneb hetkel probleem ilmselt selles, et kehtib veel piirang, mis lubab laevafirmal omanikutuluna välja maksta mitte üle poole teenitud kasumist.
    Sama kinnitas ka SEB finantsturgude analüütik Eduardas Petrulis. „Kuna Tallinkil on võlakirjatingimustest tulenev piirang maksta dividendideks mitte rohkem kui pool aastasest kasumist, siis poleks nad kõrgemat omanikutulu välja pakkuda saanudki, seega oli otsus ootuspärane,“ kinnitas ta. „2018. aasta kasumist välja makstavaks dividendiks ootame 4 senti aktsia kohta,“ lisas ta ka oma prognoosi.
    Kivimägi näeb 3sendise dividendi puhul positiivse tahuna võimalust tulevikus rohkem teenida. „Arvestades asjaolu, et Tallink on väga efektiivselt ja kasumlikult juhitud ettevõte, ongi targem jätta suurem osa kasumist firma käsutusse – nii teenime tulevikus rohkem, kui ise investeerides või kulutades,“ oli ta veendunud. Kivimägi lisas, et laevafirma vastu aus olles tuleks täna välja käidud dividendinumbrile lisada ka aktsia hinna tõus, mis oli aastaga 27 senti. „Kokku siis 30 senti ehk 30 protsenti tootlust, pole paha!“
    Potentsiaal hoolimata riskidest
    Heade tulemuste kõrval näeb Sõerd aga ka Tallinkit mõjutada võivaid ohukohti. „Kuludele avaldab jätkuvalt survet kütuse hinna tõus ja ilmselt ka palgakulu kasv,“ ütles ta ning osutas jätkuvalt tihedale konkurentsile laevafirmade vahel. Sellegipoolest ootab ta sel aastal müügitulu kasvu näiteks Läti-Rootsi laevaliinilt. „Riia on turismi sihtriigina Tallinnast möödumas ja ka Tallink on sellel liinil suurendanud veovõimsusi,“ selgitas ta.
    Petrulise sõnul seisneb probleem aga peamiselt selles, et ilmselgeid kasvuvõimalusi tänastes turutingimustes Tallinkile ei paista. „Suurte positiivsete üllatuste ruum jääb limiteerituks,“ arvas ta. Seetõttu ootab SEB finantsturgude analüütik laevafirmalt lähitulevikus pigem mõõdukat käibekasvu ja stabiilset turuosa. „Loomulikult jälgitakse Tallinki puhul ka kvartalitulemuste asemel pingsalt pigem arenguid strateegiliste partnerite otsingul,“ rääkis ta.
    Kivimägi tõi aga välja, et tema arvates vastab praegu Tallinki aktsia hind majandustulemustele. „Eks veidi on hinnas ka ülevõtmispakkumise ootust ning kui see tuleb, siis näen aktsia hinnas tõusupotentsiaali,“ märkis ta, kuid lisas, et nende uudiste tulemata jäämisel võib minna vastupidi. „Siis kaasneb emotsioonide pealt nii 10sendine korrektsioon allapoole – ise loodan muidugi esimest varianti,“ lõpetas Kivimägi P/E suhtele viidates, mis on Tallinki puhul 16,5.
     
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.