Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Heineken kõnelustes Hiina äri müügi üle
Heinekeni alkoholivaba õlu Hollandi tootmisliinilFoto: EPA
Heineken peab kõnelusi China Resources Beeriga enda Hiina äri müügi üle. Tehingu koguväärtus võib küündida üle miljardi dollari.
Hollandi õlletootja Heineken pole Hiinas edukalt kanda kinnitada suutnud ning peab kõnelusi populaarse Hiina õlletootja CR Beeriga, kirjutab Reuters.
Tehing tuleb ajal, mil kolme õllehiiglase Heinekeni, AB InBevi ja Carlsbergi vastas on tugev konkurents nii koduturul kui ka arenevatel turgudel.
Hiina on maailma suurima õlleturg, kuid 1983. aastal sinna liikunud Heineken pole enda õllega suutnud seal suurt edu saavutada ega tugevat jagamisvõrku sisse seada. 2016. aastal moodustas Hiina turg Heinekeni müügist 0,5 protsenti.
Heineken on seni suunanud reklaamikampaaniatesse miljoneid dollareid, enamasti spordi kaudu. Järgmisel kuul sponsoreerib Heineken teist korda Hiina Grand Prix'd.
Õlleturu maht on Hiinas 2013. aastast langustrendis, kuid kallima hinnaklassi õlle turg on sellest ajast kasvanud üle 10 protsendi aastas. CR Beer tahab muuta oma brändi kohalikust tootjast rahvusvahelisemaks ning seetõttu on Heineken CR Beerile loomulik sihtmärk.
Kõnelused pole veel lõppenud ning võivad ka katkeda, ütlesid allikad Reutersile.
CR Beeri aktsia hüppas pärast teadet 14 protsendi võrra, Heineken 3 protsendi võrra.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.