Õllefirmad muutuvad investori jaoks odavamaks

11. juuni 2018, 10:00
Heinekeni alkoholivaba õlu Hollandi tootmisliinil.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180611/BORS/180609703/AR/0/AR-180609703.jpg
Ainult tellijale

Maailma kümne suurima õlletootja seast leiavad investorid tänu ettevõtete selleaastasele nõrkusele nii häid ostuvõimalusi kui ka neid, kes seisavad silmitsi ümberkorraldustega.

Oma sektoris paistavad üsna kallina silma näiteks maailma suurim õlletootja Anheuser Busch Inbev, Heineken ning neljandal kohal paiknev Saku õlletehase emafirma Carlsberg. Viimase P/E suhe on lausa 87,44, samas kui esimestel jääb see vastavalt 23,83 ning 26,02 juurde. Seejuures on AB InBevi ja Carlsbergi turuväärtus sel aastal vastavalt 15,1 ja 3,76 protsendi langenud.

Odavamate investeeringute hulka jääb aga New Yorgi päritolu Molson Coors Brewing, mille P/E suhe on esikümne tootjate hulgas madalaim ning mis on tänavu ka jõudsalt, pea veerandi võrra investorite jaoks odavamaks muutunud.

Langus jätkub

Suhtarvude järgi kallid õllefirmad muutuvad tõenäoliselt aga lähiajal investorite jaoks veelgi odavamaks ning analüütikud prognoosivad nende aktsiale languse jätkumist. Nii leiab Yahoo Finance’i küsitletud analüütik Bruce Kamich, et puhtalt tehnilise analüüsi seiskohalt peaks AB InBevi ees ootama tubli langus.

 „Vaadates aktsiagraafikut, oleme me alates oktoobrist näinud kindlat langustrendi – tipud ning madalpunktid nihkuvad üha enam põhja suunas,“ põhjendas Kamich oma skeptilisust. „50 päeva libisevat keskmist iseloomustav joon on liikunud alla alates novembrist ning ettevõtte hind jääb endiselt alla selle, samuti pöördus 200 päeva libisev keskmine veebruaris karuturule ning 50 päeva keskmine on vajunud alla selle,“ kirjeldas ta olukorda. Kamichi sõnul näitavad mustrid, et müüjad muutuvad üha agressiivsemaks.

Kesised tulemused

Kuigi AB InBevi aktsia näitab langustrendi, ei kajastu see ettevõtte tulemustes. Nii suudeti eelmises kvartalis ületada investorite ja analüütikute kasumiootust. Seda suuresti tänu Brasiilia turule, kuhu aitas siseneda hiljuti ülevõetud SABMiller. Nii kasvas AB InBevi EBITDA rohkem kui viiendiku, 6,19 miljardi dollarini. Reutersi küsitletud analüütikud ennustasid selleks 6,03 miljonit dollarit.

Tõsi, Carlsbergi puhul on majandustulemused aktsia hinna liikumisega rohkem kooskõlas. Nii langes kontserni käive esimeses kvartalis 5 protsendi võrra, kuid see oli suuresti põhjustatud valuutakursside muutusest. Lisaks jätkas kahanemist Carlsbergi turuosa Venemaal.

Ka Molson Coors Brewing, mille aktsia on sel aastal kaotanud oma väärtusest rohkem kui veerandi, näitas esimeses kvartalis kehvasid majandustulemusi. Nii kukkus kontserni netokäive aasta varasemalt 2,45 miljonilt dollarilt 2,23 miljonile. Molsoni EBITDA langes aga 523 miljonilt dollarilt 420 miljonile.

Tulevikku silmas pidades nähakse aga murekohana USA presidendi kehtestatud imporditolle alumiiniumile ja terasele. „Nagu enamik õlletootjaid, müüme ka meie järjest suuremas koguses õlut alumiiniumpurkides ning Trumpi tariifid tõstavad alumiiniumi hinda ning kokkuvõttes tähendab see õllesektorile seda, et töökohti jääb vähemaks,“ ütles Molson Coors Brewingu pressiesindaja.

Otsitakse uusi võimalusi

Selleks, et käibe- ja kasuminumbreid parandada, on hakatud otsima uusi turge. Näiteks AB Inbev otsib oma toodetele uusi turustamisvõimalusi lisaks nimetatud Brasiiliale veel ka Hiinas Putianis. Eelmise aasta lõpus avati seal uus tehas, mille abil loodetakse sealsele turule paisata 1,5 miljonit tonni õlut aastas.

Carlsberg otsib aga uusi ärivõimalusi Vietnamis, mis on maailma õlletootjate jaoks üks atraktiivsemaid turge. Seda tänu noorele rahvastikule, kes tarbis 4 miljardit liitrit aastas. Täpsemalt räägitakse sealse valitsusega läbi, et suurendada oma 17,3protsendilist osalust sealses suurimas õlletootjas Habecos. „Carlsberg ja Vietnami valitsus on läbirääkimistel tegemas edusamme,“ kinnitas Carlsbergi pressiesindaja Yahoo Finance’ile.

Carlsberg muudab oma tootmist süsihappegaasivabaks, nii on tehtud juba Rootsis, kus õlu valmib biogaasi ja rohelise elektrienergia abil. Aastaks 2030 loodetakse tootmine täielikult taastuvenergiale üle viia. „Kliimamuutused on meie ühiskonnas tähtsaim teema nii kodanikele, valitsustele kui ka ettevõtetele kogu maailmas,“ ütles Carlsbergi arendusdirektor Simon Boas Hoffmeyer.

Järjest rohkem otsivad õllesektori ettevõtted turustamisvõimalusi ka Aafrikas. Eelisseisus on siin taas ABInBev, kes võttis hiljuti üle SABMilleri. Viimane on suutis regioonis aastatel 1997–2007 jõuliselt kasvada ning on nüüd kohal 15 Aafrika riigis.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
08. June 2018, 17:30

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing