Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Buffett ja Dimon: lühiajaline suhtumine kahjustab majandust

    Warren BuffettFoto: Reuters/Scanpix

    Berkshire Hathaway juht Warren Buffett ning JPMorgani juht Jamie Dimon kirjutavad, et lühiajaline perspektiiv kahjustab pikaajaliselt USA majandust.

    Järgnevalt avaldame Dimoni ja Buffetti arvamusartikli, mis ilmus esialgu Wall Street Journalis:
    Iga põlvkonna ameeriklastel lasub vastutus jätta endast maha varasemast tugevam ja jõukam ühiskond. Riigi suurimad saavutused on alati tulnud pikaajalistest investeeringutest. Nii riikliku poliitika kui ka ettevõtluse puhul aitab pikaajaline strateegia vedada majanduskasvu ja luua uusi töökohti.
    Börsifirmade puhul kehtib täpselt sama. See on ka põhjus, miks 200 tegevjuhti USA suurfirmadest on pakkunud välja, et börsifirmad ei peaks iga kvartal oma järgnevate kvartalite kasumiprognoose avaldama. Meie kogemus näitab, et taoliste prognooside tegemine viib tihtipeale olukorda, kus ettevõte keskendub lühiajalistele kasumitele ning seda tehakse pikaajalise strateegia, kasvu ja jätkusuutlikkuse arvelt.
    Hästi juhitud ettevõtted on USA majanduse kasvumootoriks, mis tähendab, et hea juhtimine on hädavajalik. Tõsi küll, börsifirmad moodustavad USA 28 miljonist ettevõttest vaid 4300, aga kolmandik töötajatest on just nendes ettevõtetes tööl. Nendes firmades tehakse kõigist kapitalimahutustest pooled. Ühendriikide avalikud ettevõtted tüürivad töökohtade loomist ja majanduskasvu.
    See avaldus on välja kasvanud Commonsense Corporate Governance Principles dokumendist, mille ärijuhid arendasid välja 2016. aastal. Nende põhimõtete hulgas tunnistatakse, et finantsturud on liialt keskendunud lühikesele ajahorisondile. Kvartaalsete kasuminumbrite prognoosimine on üks peamisi tegevusi, mis seda trendi toidab. See ajendab pikaajalise perspektiivi aina rohkem kõrvale jätma. Ettevõtted hoiavad tagasi tehnoloogiasse tehtavaid investeeringuid, töötajate palkamist ja kulutusi teadus- ja arendustegevusele, mille eesmärgiks on täita kvartaalseid prognoose. Kvartaalsete prognooside täitmine sõltub aga lühiajalistest faktoritest nagu toorainete hinnakõikumine, aktsiaturgude volatiilsus ja isegi ilm.
    Ettevõtetel on surve täita lühiajalisi prognoose. See on üks põhjuseid, miks börsifirmade arv Ühendriikides on viimase kahe kümnendi jooksul vähenenud. Lühiajalistele eesmärkidele keskendunud kapitaliturud ei ole pikaajalise horisondiga ettevõtete jaoks atraktiivsed. Nad ei taha börsile üldse tulla, mis vähendab majanduse ja innovatsiooni arengut. Lisaks sellele on investoritel vähem võimalusi investeerida ja pensioniks raha koguda.
    Börsifirmade arv väheneb, aga aktsiatesse investeerib otseselt või kaudselt rohkem kui 100 miljonit ameeriklast. Paljud neist inimestest on sõjaveteranid, pensionärid, õpetajad, arstid, tuletõrjujad ja kohalikud ametnikud. Börsifirmadel on nende ees vastutus.
    Me räägime eelkõige kvartaalsetest prognoosidest ning seda ei tohiks segi ajada kvartalitulemuste ja aastaaruannete esitamisega. Finantstulemuste läbipaistvus on USA turgude üheks põhialuseks. Me toetame seda, et ettevõtted on erinevate näitajate osas aktsionäride suhtes avatud. Ettevõtted peaksid tulemusi avaldama ka tulevikus, sest see annab aktsionäridele arengust hea ülevaate.
    Selge kommunikatsioon ettevõtte strateegiliste eesmärkide osas on aktsionäride jaoks alati kriitilise tähtsusega. See informatsioon peaks sõltuma aga ettevõtte enda vajadustest ja investoritest. Olgu selleks iga-aastaste või muude prognooside avaldamine.
    Council of Institutional Investorsi (Institutsionaalsete Investorite Nõukogu) tegevdirektor Ken Bertsch on olnud aktsionäride õiguste eestkõneleja. Tema toetab seda ettepanekut: „Ameerika praegused ja tuleviku pensionärid väärivad seda, et nende raha on investeeritud usaldusväärseid näitajaid ja raporteid kasutades. Praktikad, mis toetavad pikaajalist mõtlemist ja investeerimist, loovad miljonite ameeriklaste jaoks väärtust ilma, et peaks loobuma läbipaistvusest, mida investorid väärivad.“
    Lühiajaliste prognooside kaotamine ei kaota probleemi ära, aga see oleks samm õiges suunas.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.