Artikkel
  • Tesla tootmine tehase kõrval asuvas telgis.Foto: Reuters/Scanpix
    Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teslade tootmine – karjumine, ületunnid ja vaev

    Tesla jõudis eelmises kvartalis küll kauaoodatud tootmiseesmärgini, ent töötajate ja ettevõtte jaoks oli 5000 elektrimootoriga autoni jõudmine enam kui valus – nädalavahetusel töötamine oli kohustuslik ning Model X-i ning Model S-i tootmine võttis hoo maha.

    Uudisteagentuurile Reuters intervjuu andnud Tesla töötajate sõnul jõuti juuni lõpus küll kauaoodatud 5000 autoni, ent eesmärk tuli raskelt. Töötajad, kes Reutersiga rääkisid, tunnistasid, et Musk kasutas suhteliselt äärmuslikke meetmeid, et tootmist suurendada. Kui tootmistegevus aeglustus või peatus, olevat Musk inseneridele verbaalselt kolki andnud.
    Tootmise kiirendamiseks ehitas Tesla kõigest nädala ajaga õue suure üksuse, mis paigutati hiiglaslikku telki. Viimase näol on tegu autotööstuses tõelise pretsedendiga, sest üldjuhul võtab autotootja tootmisüksuse planeerimine ja ehitamine aega aastaid. Allikate sõnul valmis viiendik Tesla Model 3 autodest just telgis.
    „Nad laenasid inimesi meie üksusest, et tootmine saaks jätkuda,“ tunnistas Tesla Model S-i üksuse töötaja ja lisas, et nüüd on Model S-i tootmine 800 autoga graafikust maas. Anonüümsust palunud allikas lisas, et ka autode värvimise osakonnal on käed-jalad tööd täis ning üksus on tõelises ajahädas, kuivõrd autosid tuleb peale väga suures koguses.
    Portaal CNBC kirjutab, et kuigi Model 3 tootmisnumbrid jõudsid eesmärgini, võib ettevõttel tekkida seoses töötajate kohustuste ümber mängimisega tõsiseid probleeme, et Model S-i ja Model X-i tootmiseesmärke täita. Tesla on lubanud, et ehitab sel aastal kokku 100 000 Model S-i ja Model X-i. Aasta esimese poolega on neid valmis saanud 49 489.
    Töötajate vaevad
    Töötajad pole Tesla tootmispoliitika üle sugugi õnnelikud ning kardavad, et nende elu läheb väga raskeks. Tesla üks töötaja ütles Reutersile, et Model 3 ehitusralli ajal pidid töötajad töötama seni, kuni saavutasid päevase normi, sealjuures polnud ületunnid olulised. Üks töötaja märkis, et kardab 12tunniseid tööpäevi. „Põhimõtteliselt hakkab nüüdsest olema töö 12 tundi päevas kuus päeva nädalas,“ ütles ta.
    Siiski on Tesla lubanud, et teavitab edaspidi töötajaid suurenevast töömahust vähemalt nädala jagu ette. Sellest hoolimata kardavad töötajad, et nõnda suur töökoormus võib kaasa tuua inimeste läbipõlemise.
    Tesla teatas, et teise kvartali viimasel nädalal tootis firma 5031 Model 3 autot. Sealjuures on märkimisväärne, et augusti lõpuks loodab ettevõte jõuda 6000 autoni nädalas. Aktsia hinna liikumist silmas pidades ei usu investorid, et Tesla suudaks edaspidi tootmiseesmärkidest kinni pidada. Aktsia lõpetas eilse päeva 2,3% miinuses, 335,07 dollaril.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.