Tallinna Kaubamaja kaubamajade müügitulemusi varjutasid teetööd.Foto: Andras Kralla
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Teetööd räsisid Tallinna Kaubamaja tulemusi
Tallinna Kaubamaja teise kvartali tulemusi räsisid teetööd, mistõttu sai kaubamajade äri valusa löögi.
Kvartali ja ka poolaasta edukaim valdkond oli autokaubandus, mis sai tõuke nii uue brändi müügiletulekust kui ka inimeste üldisest meelsusest neljarattalisi soetada.
Tulevikus soovib ettevõte rohkem panustada e-poodidesse, Baltikumi autosalongidesse, Tallinna Kaubamaja müügimajja, Kulinaaria uude tootmishoonesse ja rajatavasse uude Selverisse.
Tallinna Kaubamaja teise kvartali müügitulu oli 174,9 miljonit eurot, suurenedes 6,2%. Müügitulu kasvu vedas autoäri. Ettevõte teatas, et kuivõrd Tallinnas tehakse praegu suuri teetöid, oli klientide ligipääs kauplustele raskendatud ning see tähendas ettevõtte jaoks vähenenud külastatavust ning müügitulu kasvu pidurdumist.
Poolaasta kokkuvõttes jäi Tallinna Kaubamaja müügitulu 334,4 miljoni euro juurde, tõustes aastaga 6,1%. Sama aja kasum oli 14,8 miljonit eurot, kerkides möödunud aasta esimese kuue kuuga võrreldes 3,6%.
Teetööd ja lühikesed jaanid
Tallinna Kaubamaja teatas, et kuigi supermarketite müügitulu tõusis, mõjutasid majandustulemusi Tallinna teetööd ning lühikesed jaanipühad.
Supermarketite teise kvartali müügitulu oli 112,3 miljonit eurot, edenedes aasta varasema ajaga võrrelduna 3,1%. Teises kvartalis kasvas nii ostude arv kui ka keskmine ost. Ühtlasi püsis Selveri teise kvartali müügitulu kasv turu kasvutempos. Teisalt vähenes võrreldavate kaupluste vaates müügitulu siiski 0,4%. Kaubamaja sõnul mõjutasid müügitulu aktiivne teedeehitus, alkoholi müügi pidurdumine, lühemad jaanipühad ning ühe Selveri sulgemine.
Esimese poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 217,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema ajaga 4,5%. Selveritest tehti 2018. aasta esimesel poolaastal 18,9 miljonit ostu, mis ületas aasta varasemat 2,7%.
Teetööd, aga ka ehitustegevus Kristiine Keskuses ning liiklussõlme ehitustööd Rocca al Mare kaubanduskeskuse lähistel selgitavad ettevõtte sõnul kaubamajade äri tulemusi. Teise kvartali müügitulu oli 23,8 miljonit eurot, mis on aastaga võrreldes 5% vähem. Sama aja kasum jäi 1,1 miljoni euro juurde, vähenedes eelmise aasta teise kvartaliga 9,9%.
Poolaasta kokkuvõttes jäi müügitulu 46,6 miljoni euro juurde, kukkudes aastases võrdluses 3,1%. Maksueelne kasum oli 0,7 miljonit eurot, kukkudes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 46,8%.
Kuivõrd Tallinna Kaubamaja on sulgenud mitmeid jalatsikaupluseid, vähenesid ka selle ärivaldkonna müügitulemused. Esimesel poolaastal oli Tallinna Kaubamaja müügitulu ses valdkonnas 4,7 miljonit eurot, vähenedes aastases võrdluses 12,6%. Teises kvartalis oli segmendi müügitulu 2,5 miljonit eurot, kahanedes 9%.
Autoturul kasvutrend
Head tulemuste poolest hakkab silma aga autoäri, millele aitab kaasa üldine aktiivsus automaastikul, aga ka asjaolu, et alates aasta algusest hakati müüma ja teenindama Peugeot’sid.
Autosegmendi esimese poolaasta müügitulu oli 62,5 miljonit eurot, kasvades 23%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 2 879 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1650 sõidukit.
Teise kvartali 34,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 31,1%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 19,3%.
Poolaasta maksueelne kasum oli 2,6 miljonit eurot, ületades 2017. aasta esimese poolaasta kasumit 14,7%. 2018. aasta teise kvartali maksueelne kasum oli 1,7 miljonit eurot, mis ületas aasta varasema sama perioodi kasumit 70,6%.
Kinnisvaraäri toetas muu ettevõtlus
Tallinna Kaubamaja kinnisvaraäri esimese poolaasta grupiväline müügitulu oli 2,7 miljonit eurot, kasvades 8,6%. Teise kvartali müügitulu oli 1,4 miljonit eurot, edenedes 9,6%.
Kinnisvarade segmendi 2018. aasta esimese poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 5,3 miljonit eurot, jäädes eelmise aasta sama perioodi tulemusele alla 8,3%. Teise kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,5 miljonit eurot, kukkudes eelmise aastaga võrreldes 16%.
Müügitulu kasvu toetas käesoleva aasta algul valminud grupivälisele partnerile ehitatud tankla ja tanklakauplus, mis asub Rae vallas Peetri Selveri vahetus naabruses. Kinnisvaraäri müügikasvule annavad Tallinna Kaubamaja sõnul märkimisväärset lisa Tartu Kaubamaja Keskus ja Viimsi Keskus, mis on vaatamata tihedale konkurentsile üürnikega kaetud ja külastajate seas endiselt populaarsed. Kasumi vähemist mõjutasid varasemad grupisisesed Läti kinnisvaraga seotud lepingud, mis on praeguseks lõppenud.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.