Baltika Logistikakeskus Lasnamäe tööstuspargis.Foto: Andras Kralla
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Baltika käive ja kasum vähenesid
Baltika Grupp oli teises kvartalis küll kasumis, ent poolaasta kokkuvõttes paisus kahjum suisa kaks korda ning kahanes ka käive.
Baltika lõpetas teise kvartali 127 000 euro suuruse puhaskasumiga. Eelmise aasta võrreldav kasum oli 199 000 eurot.
Müügitulu vähenes teises kvartalis aastaga 6% ja oli 11 miljonit eurot. Enim mõjutas müügi langust hulgi- ja frantsiisimüügi vähenemine, mis tuleneb ennekõike Venemaa ja Ukraina ebastabiilsest majandusolukorrast. Jaemüük oli teises kvartalis 9,7 miljonit eurot, vähenedes aastaga 2% ehk 175 000 euro võrra.
Tugevate jaemüükidega tõusid esile aprill ja mai, mis tavapärasest soojema ilmastikuga soodustasid suvekaupade müüki nendel kuudel. Johtuvalt uue hooaja edukast kollektsioonist suurenes täishinnaga müügi osakaal ja Balti jaesüsteem teenis rohkem brutokasumit kui aasta tagasi. Uuel jaeturul Soomes pikendati Espoos Iso Omena kaubanduskeskuses asuva pop-up-poe rendilepingut aasta lõpuni ning ettevalmistamisel on Soome turu üldine kasvuplaan, mis hõlmab kõiki müügikanaleid.
Hulgi- ja frantsiisimüük vähenes eelmise aasta teise kvartaliga võrreldes 39% ja oli 834 000 eurot. Teise kvartali müügi languse üheks põhjuseks olid nõrgad müügitulemused Vene ja Ukraina turul, mistõttu vähendati tarneid selle regiooni hulgi- ja frantsiisiklientidele. Teise kvartali lõpu seisuga oli Baltika brände esindavate frantsiisipoodide arv 29, mis on 24% kogu poodide portfellist. Kuue kuu kokkuvõttes vähenes hulgi- ja frantsiisimüük 21% ja oli 2,5 miljonit eurot. Juulis sõlmiti Sloveenia ja Horvaatia turule sisenemiseks leping regiooni ühe juhtiva jaekaubandusettevõttega Montecristo. Esimesed lähetused Montecristo kolmele kaubamajale on planeeritud augustis.
E-pood liigub ülesmäge
Baltika e-poe teise kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aastaga 2% ja oli 379 000 eurot.
Samas paranes teise kvartali brutomarginaal 3,7 protsendipunkti võrra ning brutokasum suurenes 12%. Kvartali müügist 33% moodustasid Mosaic brändi tooted, talle järgnes Monton 31%-ga. Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga kasvas müük enim Eestis (kasv 8%), Lätis (4%), Leedus (3%) ning Soomes (3%). Esimese poolaasta kokkuvõttes oli e-poe kasv 18% ning müük ulatus 849 000 euroni.
Ettevõtte brutokasumi marginaal oli teises kvartalis 54,6%, mis on 3,3 protsendipunkti võrra parem eelmise aasta teise kvartali marginaalist. Tulenevalt kollektsioonide heast läbimüügist oli eelmiste hooaegade varu osakaal väike ning täishinnaga uue hooaja tooteid müüdi enam. Kvartali brutokasum oli 6 miljonit eurot, püsides eelmise aasta teise kvartali tasemel. Poolaasta kokkuvõttes oli ettevõtte brutokasum 10,9 miljonit eurot.
Grupi turustuskulud suurenesid teises kvartalis 2%, mis on seotud jaeturgude müügipinna suurenemisega ning Soome turule sisenemisega. Samas vähenesid üldhalduskulud 9% võrra.
Esimesel poolaastal vähenes Baltika müügitulu võrreldes eelmise aasta sama ajaga 5%. Müügitulu kasvu näitas e-pood 18%ga, jaemüük vähenes 3% ning hulgi- ja frantsiisimüük vähenes 21%. Ettevõte lõpetas poolaasta 855 000 euro suuruse kahjumiga, eelmise aasta võrreldav tulemus oli kahjum 391 000 eurot. Poolaasta kehvema tulemuse peamised põhjused olid esimese kvartali vähenenud jaemüügi maht, hulgi- ja frantsiisimüügi langus teises kvartalis ning suurenenud turustuskulud seoses Soome jaeturule sisenemisega.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.