Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuõiguslased lähevad Ryanairi vastu kohtusse

    Euroopas streigilainega rinda pistval Ryanairil terendab uus peavalu – Saksamaa lennnureisijate organisatsioon Flightright kaebab Iiri odavlennufirma streikide pärast kohtusse ning nõuab ärajäänud reiside eest kahjutasu.

    Streikijad Frankfurdi lennujaamas.Foto: Scanpix
    Flightright kaebas Ryanairi Frankfurt am Meini kohtusse ning nõuab reisijatele ärajäänud lendude eest kahjutasu. „Me võitleme selle nimel, et lennureisijad oma õigused saaksid ning et nad end Ryanairi ühepoolsest õigusest arusaamisest hirmutada ei laseks,“ rääkis Flightrighti jurist Oskar de Felice Handelsblattile. Flightrighti seisukoht on, et Ryanair põhjustas streigid oma aastatepikkuse palgadumpingu ja halva palgaläbirääkimise tavaga ning seetõttu on Ryanair ise süüdi, et personal streigib, ning peab seetõttu reisijatele kahju hüvitama, vahendab Handelsblatt. Saksamaal streigib Ryanairi personal palga tõstmise nimel. Ligikaudu 1000 pardatöötaja brutopalk jääb mõnel puhul 1000 euro juurde ning seda numbrit tahetakse ülespoole tõsta.
    Ainuüksi reedel jäi streikide tõttu Euroopas ära üle 400 Ryanairi lennu. Ryanairi andmetel saadi kõik reisijad teistele lendudele ümber planeeritud või siis anti piletiraha tagasi. Mingit kahjutasu Ryanair aga reisijatele maksta ei plaani.
    Vastavalt Euroopa Liidu lennureisijate seadusele saab reisija ärajäänud lennu korral nõuda kuni 600 eurot kahjutasu. Kui lend jääb ära või hilineb enam kui 2 tundi ning vahemaa jääb alla 1500 km, saab reisija 250 eurot kahjutasu inimese kohta. Kui vahemaa jääb 1500–3000 kilomeetri vahele, võib saada 400, kui see on rohkem kui 3500 km, siis 600 eurot kahjutasu. Kuigi eri riikide kohtud on streigi korral kohandatava kahjutasu nõuete puhul otsustanud erinevalt, siis viimati otsustas Euroopa kohus Tuifly tänavuse aprilli streigi ajal, et firma peab reisijatele kahjutasu maksma.
    Aktsionäridele ei meeldi
    Ryanairi aktsia on alates möödunud sügisel teatavaks saanud massilisest lendude ärajätmisest ja palgaprobleemidest langenud 30%. Kuigi Ryanair on võrreldes teiste Euroopa lennufirmadega väga kasumlik ning isegi nafta hinna tõus pole ettevõtte kasumile märkimisväärselt mõjunud, kardavad investorid, et palgatõusud võivad Ryanairile kalliks maksma minna. Täpseid numbreid ei oska keegi veel öelda – see oleneb ka praegu Euroopas peetavatest läbirääkimistest ametiühingute ja Ryanairi vahel –, kuid Bloomberg on kirjutanud, et see võib ulatuda 200 miljoni lisaeuroni aastas.
    2018. majandusaastal (Ryanair arvestab oma majandusaastat aprillist märtsini) teenis ettevõte 7,2 miljardi euro suuruse käibe juures 1,5 miljardit eurot puhaskasumit. Tänavu on Ryanair andnud aga kasumihoiatuse.
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.