Euroopa ootab enda Amazoni

Selle aasta edukaim Euroopa IPO on olnud makseteenuseid pakkuv Adyen.  Foto: Carlfried Verwaayen Photography
Kaspar Allik • 30. august 2018
Jaga lugu:
Börsiuudised
Ainult tellijale

Kui varem on Euroopa IPO-turg olnud kui Ameerika Ühendriikide väikevend, siis siinsete tehnoloogiaettevõtete börsidebüüdid hakkavad mahu poolest sarnanema juba USAs toimuvaga. Euroopa IPOdesse investeerinud on sel aastal aga rohkem kaotust kandnud.

„Alates 2014. aastast on Euroopa näinud rohkem tehnoloogiaettevõtete IPOsid kui USA, isegi kaks korda rohkem nii 2016. kui 2017. aastal,“ ütles James Clark Londoni börsilt CNBC-le. „See periood nägi suurimate nimedega IPOsid – Worldpay, Rocket Internet, Just Eat, Rovio, Delivery Hero ja Zoopla.“

Üks hiljutine näide on makseteenuseid pakkuv Hollandi ettevõte Adyen, mille aktsia kerkis esimesel kauplemispäeval üle 90 protsendi. Pärast börsile tulekut on saavutatud ligi 17 miljardi eurone turuväärtus ning ettevõte aktsia eest tuleb Reutersi andmetel välja käia enam kui 200kordne aastakasum. Netflixi ja Amazoni P/E suhe on võrdluseks 153 ning 170.

Võrreldes mulluse poolaastaga kasvas ka maht. Euroopa IPOdega kaasati esimesel poolaastal 21,8 miljardit eurot 168 noteerimisega. Kaasatud raha hulk kasvas võrreldes mullusega 5 protsenti ning IPOde hulk 4 protsenti. Üldisele kasvule aitasid suuresti kaasa Siemens Healthineersi 4,5 miljardi eurone ja Deutsche Banki DWS Groupi 1,38 miljardi suurune hiigelnoteerimine.

Täispikkuses näevad seda lugu Äripäeva tellijad.

Oled tellija, kuid ei pääse lugema?Vaata siia

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt