Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veebiküsitlusfirma SurveyMonkey tegi IPO järel hüppe
Nasdaqi börsi esindus New YorgisFoto: Scanpix / AFP
Veebiküsitluste pakkuja SurveyMonkey emafirma SVMK kerkis kolmapäevase aktsiate esmapakkumise järel enam kui 50% kõrgemale.
SVMK alustas kauplemist Nasdaqi börsil hinnaga 18,75 dollarit, 56% kõrgemal esmapakkumise käigus kogutud 12 dollarist, kusjuures kõigest päev enne IPO toimumist suurendas ettevõte ootamatult nii pakutavate väärtpaberite hulka kui plaanitavat hinnavahemikku, viies aktsiate arvu 13,5 miljonilt 15 miljonile ning oodatava väärtuse 9-11 dollarit 10-12 dollarile.
Tõsi, hoolimata hinnavahemiku ülemise lae saavutamisest jäi SurveyMonkey siiski silmnähtavalt alla oma kunagisele seisule: neli aastat tagasi toimunud viimase rahastusvooru käigus kerkis küsitlusfirma väärtus 2 miljardi dollarini. Kolmapäeval pidid firma omanikud aga leppima 1,25 miljardi dollari suuruse koguhinnaga.
Lisaks avaturule paisatud aktsiatest plaanib SurveyMonkey müüa 40 miljonit väärtpaberit tarkvarafirma Salesforce.com-i riskikapitaliharule ning eraldada 2,25 miljonit aktsiat esmapakkumise koraldajatele - JPMorganile, Allen & Co-le ja Bank of Americale.
1999. aastal loodud tarkvarafirma SurveyMonkey võimaldab inimestel ja ettevõtetel hõlpsasti veebiküsitlusi koostada. Firma nõukokku kuuluvad teiste seas Facebooki operatiivjuht Sheryl Sandberg, kelle abikaasa Dave Goldberg juhtis SurveyMonkeyt kuni surmani 2015. aastal, ning tennisetäht Serena Williams, kes liitus firmaga mullu Sandbergi soovitusel.
Möödunud aastal teenis firma 218,8 miljonit dollarit müügitulu, keskmine käive kasutaja kohta oli 362 dollarit.