Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Procter & Gamble’i aktsia tõuseb 8 protsenti
Procter & Gamble'i Tide'i pesupesemisvahendid Manhattani poes.Foto: Foto: Andrew Kelly/Reuters/Scanpix
Maailma suurim esmatarbekaupade tootja Procter & Gamble teatas reedel oodatust parematest eelmise kvartali majandustulemustest ning teatas, et on tõstmas mitme toote hindasid üle maailma, vahendab Reuters. See uudis on viinud firma aktsia täna 8% plussi.
Procter & Gamble orgaaniline müügikasv oli 4%, mis tähendas viimase viie aasta parimat kasvu. Müügikasvu taga oli eelkõige suurenenud ilu- ja kehahooldustoodete müük.
Tide’i pesupulbri ja Oral-B hambapasta tootja andis kvartali jooksul jaekaupmeestele teada, et plaanib hindu tõsta mitme USA kodukeemia-, suuhügieeni- ja ihuhooldustoote vallas.
Neljapäeval olid oma tulemused avaldanud teised kaks suurkorporatsiooni esmatarbekaupade vallas – Nestle ja Unilever, ning need mõlemad ettevõtted andsid teada samuti käive suurenemisest peale tootehindade tõstmist.
Septembris lõppenud kvartalil tõusis Procter & Gamble’i ilutoodete müügikäive 5%. Selle segmendi käibe tõusu vedasid nahahooldustoodete brändid SK-II ja Olay ning eriti kiire kasv oli Hiinas, mis andis 8% kogukäibest.
„Hetkel ei ole meie ilutoodete ärisegmendis ühtki osa, mis ei kasvaks ning enamus nendest näitab väga korralikku kasvu,“ ütles Procter & Gamble’i finantsjuht Jon Moeller, lisades, et nahahooldus- ja isikliku hügieenitoodete müügikasv oli Hiinas 22%.
Ihuhooldustoodete valdkonnas tõusis müügimaht 5%, mida aitasid hindade kärpimine ja uued Gillette’i habemeajamistooted. Hindade langetamisega loodeti tagasi võita turuosa uutelt tulijatelt nagu Harry’s ja Dollar Shave Club.
Müügikäive firma suurimas tegevusvaldkonnas, pesupesemise ja kodukeemiatoodete valdkonnas, tõusis aastaga kaks protsenti.
Analüütikute sõnul peab Procter & Gamble hakkama saama ohtudega, mis tuleb kõrgematest transpordi- ja toorainehindadest ning valuutakursside kõikumisest. Seetõttu on oluline, et firma saaks sisendhindade tõusu edasi kanda lõpptarbijatele.
Procter & Gamble finantsjuhi sõnul kasvasid firma jaoks toornaftakulud kvartalis lausa 50% võrra ning transpordikulud peaksid tõusma 25% võrra. Juulis teatas P&G, et tõstab Pampersi mähkmete hinda keskmiselt 4% võrra ning Bounty ja Charmini tualettpaber ning Puffs pehmepaberitoodete hindu Põhja-Ameerikas 5% võrra.
Kolmandas kvartalis tõusis P&G puhaskasum 3,2 miljardi dollarini ehk 1,22 dollarini aktsia kohta. Kui välja jätta ühekordse mõjuga kirjed, siis tuli firma kasumiks 1,12 dollarit aktsia kohta, mis oli kõrgem analüütikute keskmisest ootusest 1,09 dollarit aktsia kohta. Firma müügikäive kasvas 16,69 miljardi dollarini, mis oli kõrgem, kui analüütikute keskmine ootus keskmine ootus 16,46 miljardit dollarit.
Kolm tundi enne börsipäeva lõppu oli maksis Procter & Gamble’i aktsia 86,68 dollarit, olles täna tõusnud 8%.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.